Dressyr/markarbete

Lite sen uppdatering men jag har varit upptagen i stallet större delen av dagen ;)   Först åkte jag och Ronja dit, så kände jag bara för att det var dags så jag tömde och skrubbade min blåa trälåda som jag har vid min box med grejer i, och det vart bra det ^^ Skönt att det är gjort, sen så kom Sofia till stallet så red hon jag och Ronja dressyr på skånstas stora utevolt. Vi ställde även fram lite små hinder, trav och galoppbommar. Värmde upp med dressyr, så små hoppade vi lite hinder, vi hade 1 trekombination, 4-studs och 1 oxer framme som jag hoppade på :) Dom flesta hinder låg på 50, oxern låg på 70 :) Han var lite konstig för när vi hoppade alla hinder som låg på 50 cm så var han jätte seg och kom fel på hindrena typ hela tiden, antingen alldeles för sent eller alldeles för tidigt, men på oxern så kom han perfekt varenda gång! Han hade jätte bra avsprångspunkter och han verkligen flög över hindret! Men han kändes seg hela tiden idag, det kan bero på att han har gått rätt hårt dom senaste dagarna. Sen så skulle Ronja hoppa lite mera så jag tog tillfället i akt och red (själv) till pumphuset fram och tillbaka och galopperade på raksträckan. Jäklar vad jag fick övertala honom att gå framåt när vi skulle mot pumphuset, förbi skånsta. Han vägrade verkligen, men jag kunde ju inte ge upp så det var bara att kämpa på :P Men till slut gav han med sig ;)   Imorn blir det iaf vila, han har gått så hårt dom här senaste dagarna så (: Jag måste iaf dit och tömma garderoben eftersom dom ska ut nu snart, så ska vi få hyllor istället..    Imorn blir det promenix med Carro och Lincoln ;) Jag väntar fortfarande på bilderna Mirre? -.- xP