Val, vägar, magkänsla, livet

Det är många tankar som cirkulerar i mitt huvud, vilka vägar jag ska ta, vilka val jag ska göra, ska jag lita på honom/henne eller ska jag göra det som känns bäst för mig.Ibland så undrar jag om ödet är bestämt för en sedan födseln, att jag är menad att hamna på en viss plats i livet, och oavsett vilka val jag gör så kommer jag ändå hamna där, eller är det så att ödet ändras hela tiden i och med att vi väljer de valen vi gör. Jag tror på att det är våra val som tar oss dit vi kommer, att inget är förutsett utan att det är vi som skapar stigen. Det är vad jag tror, men bara för det så blir inte livet lättare. Jag vet inte vilka val jag ska göra, vilken utbildning att ta, ska jag söka det jobbet eller gå vidare till nästa? Många frågor och val, det är väl det som är det roliga med livet? att man aldrig vet vart man kommer hamna :)