HAPPY 113TH BIRTHDAY FC BARCELONA

  29 November 1899, för exakt 113 år sedan, så grundades FC Barcelona av Joan Gamper. Idag är det FC Barcelonas födelsedag och jag vill ägna ett inlägg om min kärlek till klubben och allt som har med FC Barcelona att göra. Jag är så glad och stolt över att vara en Barca supporter och jag vet att jag kommer vara det ända till slutet. Det är en ära att få vara en del av denna familjen och uppleva allt. Det går inte att beskriva med ord hur otroligt fin den här klubben är.   29 November 2010, för exakt 2 år sedan, den dagen när FC Barcelona fyllde 111 år, så spelades El Clásico (FC Barcelona vs Real Madrid) i Camp Nou (FC Barcelonas hemma arena). Arenan fylldes med fans och matchen kickade igång. Det var drama, det var fight, det var bitch slaps, men matchen slutade med 5-0 till FC Barcelona. Den dagen och matchen kommer ingen av oss glömma, det är ett minne för livet och det kommer alltid följa med oss. Känslan av att se våra spelare kämpa mot ett så starkt lag som Real Madrid, känslan av att se deras lycka när dom gjort fem mål mot världens bästa målvakt Iker Casillas, det går inte att beskriva.    29 November 2000, för exakt 12 år sedan, så gjorde våran #1 målvakt Victor Valdes sin officiella debut för FC Barcelonas A team. Han är en sjukt bra målvakt och har gett så mycket till det här laget. Hur många mål han än släpper in så kommer vi alltid att supporta han och vara vid hans sida. Den bästa målvakten för FC Barcelona!   29 November 2012, idag, så blev våra två spelare Lionel Messi och Andres Iniesta tillsammans med Cristiano Ronaldo nominerade till top 3 av Ballon d'Or (priset av världens bästa fotbollsspelare som kommer utses den 7 Januari 2013). Messi har vunnit den dom tre senaste åren och i år hoppas och tror jag på att Iniesta tar hem den!   Som ni märker är det en väldigt speciell dag för oss så jag känner verkligen för att dela med mig av mina FC Barcelona känslor med er, hoppas ni orkar och vill fortsätta läsa!     Fotboll har jag gillat i hela mitt liv men det var under EM 2008 som jag kom in i fotbolls världen på riktigt. Min första fotbolls crush var David Beckham och sedan blev det Fernando Torres under EM 2008 och David Villa under VM 2010. På grund av David Villa började jag titta när FC Barcelona spelade (eftersom han började spela för dom), så det var under 2010 som jag började bli ett fan av FC Barcelona. Jag var inte jätte insatt i FC Barcelona i början utan jag kollade mest för att han var med, men för varje dag som gick så började jag gilla klubben mer och mer, kärleken växte och det gör den fortfarande. Under den här sommaren när jag både åkte till Barcelona och besökte Camp Nou samt kollade en match med dom live så växte kärleken för dom extra mycket, nu kan jag kalla mig en riktig Culé (Barca supporter).    För mig spelar det ingen större roll hur länge man varit en Culé, utan det är hur äkta man är. Jag är inget fan som tittar för dom snygga spelarna och skrattar när andra klubbar som Real Madrid förlorar. Jag är inget fan som önskar andra skador eller blir en hater när vi förlorar en match.    Det finns väldigt många och bra spelare i FC Barcelona men man har ju sina favoriter!    Cristian Tello är registrerad som B team player (det yngre laget för FCB) men han spelar för FC Barcelonas officiella team. Jag upptäckte han på OS denna sommaren när han spelade för Spanien U21 och sen sökte jag upp honom och såg att han spelade för FC Barcelona. Han är 21 år och så otroligt talangfull och jag tror han kommer bli något stort för både Spanien och FC Barcelona, jag tror verkligen på honom och kommer alltid att supporta honom. Det känns väldigt bra att jag redan är ett fan av honom i början av hans karriär. Ni anar inte känslan när jag såg att han skulle spela på matchen jag såg live i Göteborg, det var ju nästan ingen chans att han skulle komma och spela, men så ser jag honom framför ögonen på mig, lycka på högsta nivå.    David Villa har jag gillat sedan VM 2010 och han var även anledningen till varför jag började gilla FC Barcelona. Han är Spanska landslagets skyttekung och han har kämpat så otroligt mycket under sina år. För ungefär ett år sedan bröt han benet och fick vara borta från fotbollen i åtta månader, men nu är han tillbaka bättre än någonsin. Det fanns en chans att han kunde förlora benet men han klarade av allt. Jag är så glad över att han är tillbaka och han har redan hjälpt laget med flera mål på färre matcher!       FC Barcelona ger mig alltid styrka i alla lägen, det hände en gång att jag var sjuk och sen när jag tittade på en match så blev jag bättre igen, det var faktiskt helt sjukt för jag trodde inte att det skulle hjälpa. Varje gång jag kollar på en match så får jag ett lyckorus i mig, jag kan varken äta eller prata om något annat under tiden, jag måste bara kolla och twittra.    Twitter är ett socialt nätverk där man skriver massa små meddelande hela tiden. Det är väldigt många av spelarna i klubben som har det och det var även därför jag började använda det regelbundet. Jag har lärt känna asmånga "vänner" på Twitter som också är ett fan av FC Barcelona och det är så jävla kul att prata med dom om allt som ingen av mina andra vänner förstår. Varje gång det är match så bombas Twitter och alla skriver massa saker om FC Barcelona, det är som en stor familj och det känns som man är i en helt annan värld. Spelarna brukar även twittra till fansen ibland och jag kan inte ens föreställa mig om den dagen skulle komma, att en av mina favorit spelare, skriver till mig, han vet att jag existerar och att jag supportar honom... Shit.    Det spelar ingen roll om dom förlorar eller vinner, jag kommer alltid att supporta dom. Den här klubben är helt obeskrivlig, det är som en enda stor familj. Spelarna är inte lagkamrater, dom är vänner. Deras vänskap och kärlek till varandra är verkligen så fin! Det här är klubben med kärlek och respekt, dom glömmer inte vilken håla dom kom ifrån, dom skryter inte om hur bra och rika dom är, dom skänker pengar till fattiga och sjuka barn, dom besöker sjukhus, dom bjuder in sjuka fans som inte har många dagar kvar, dom gör videos om att rökning är dåligt och att dom supportar dom som försöker sluta. Alltså det finns så mycket mer som inte ens kommer få plats här. Jag kommer ihåg en gång när det hade kommit en ny spelare och alla i laget skulle bli tilldelade bilar (eller vad det var) och då sa den nya spelaren "Jag tar den där" och pekar på den dyraste, men då säger Xavi "Det här är FC Barcelona, vi gör inte sånt här". Så jääääävla grymt, tappar typ andan.   Ska försöka avrunda lite nu men jag hoppas ni läste allt och förstår hur mycket det här verkligen betyder för mig. Det går som sagt inte att beskriva med ord men jag är så jävla stolt och glad över att vara a part of this. MES QUE UN CLUB - MORE THAN A CLUB.