Sprudlande glädje är något vi har mist för länge sedan

Allt är så segt här hemma. Att vara ensam hemma är skönt, visst. Men det är så otroligt tyst om man bortser från alla främmande röster på tvn och ljudet från när jag trycker ned tangenterna på tangentbordet. Allt blir så mycket värre när det är mörkt, det är inte längre bara ensamt då. Det blir på något sätt läskigt då. Ja, läskigt. Idag har jag hunnit med en hel del. Jag har hostat, gjort pannkakor, ätit pannkakorna, spelat sims, duschat, ätit ravioli, druckit te och sådant smått. Nu sitter jag och tittar på Project Runway, eller det tog precis slut. Kevin kanske kommer över en sväng och gör mig sällskap, guld värd är han! Imorgon blir det väl samma visa, typ. Kanske tar en tur till affären och handlar lite och så. Har för övrigt fått ett brev från Uppsala Gymnasieboende idag, det var bara en faktura. Menmen, det betyder i alla fall att jag verkligen flyttar in den 15:e augusti och börjar skolan dagen efter, helt sjukt. Tre år i skolan, bara engelska. Jag har både längtat och fruktat denna stund på samma gång. Nu är den snart här. Jag har inte träffat mina bästa vänner på ett bra tag, så vi tänkte hitta på något i helgen kanske. Så Sofia kommer förhoppningsvis att göra mig sällskap hela helgen, go brud! Puss