Mina åsikter om plastikkirurgi

Det finns ju hur mycket diskussioner som helst kring plastikkirurgi och åsikter om vad som är rätt och fel, därför tänkte jag skriva lite om va jag tycker och tänker kring det !  Frågan är ju egentligen ganska svår eftersom att det finns så många olika typer av plastikkirurgi. Jag tycker att det är skitbra att man kan göra ingrepp som på bilderna nedanför. kanske har man varit med om en olycka och krossat näsan eller slagit ut alla tänder eller rentav fötts med en kroppsdel man inte trivs med. Om det är då en enda liten förändring som krävs för att man ska vara helnöjd med sig själv tycker jag att det är jättebra att dessa saker finns. Det behöver inte alltid handla om utseendet, barnet som ni ser på bilden längst ner till vänster, förutom att det ser väldigt roligt ut så nedför det där en del svårigheter att äta och kanske till och med har lite svårare att andas genom näsan. Om inte plastikkirurgi skulle finnas hade han aldrig kunnat återställa det där!    Sen finns det en annan typ av plastikkirurgi där det handlar om t.ex. läpp och bröstförstoringar. Detta har jag såklart en liten annan syn på. om man har normalt stora läppar/bröst och som inte ser konstiga ut på något sett tycker jag inte att det är okej att genomföra ingrepp, om någon mot förmodan ändå inte skulle trivas med det så ska man såklart göra ett ingrepp, jag säger bara att jag inte skulle göra det och att jag tycker att det är onödigt. Så länge det inte går till överdrift är det bara att köra på. Sen att alla preparat man sprutar in är farliga, det är ens eget ansvar om man vill ta den risken.    OKEJ:   INTE OKEJ:  Det finns ytterligare en annan typ av plastikkirurgi och det är reducering av rynkor, den typen gillar jag STARKT! tror till och med jag kommer göra ett sånt ingrepp när jag blir äldre och rynkor börjar komma. Jag vet att Pernilla Wahlgren har gjort såna ingrepp och hon ser ju skitung ut efter typ 3-4 barn (kommer inte ihåg hur många hon har) och med tanke på hennes ålder. Hon använder uppvärmd koldioxid som hon sprutar i så att det blir bättre blodcirkulation i underhuden och på så sätt försvinner rynkorna, mycket bättre än typ botox, tror det kallas för "carboxy"!    Klicka på länken om ni vill läsa mer om tekniken: http://www.glossybox.se/magazine/skonhetstips/2012/09/carboxy/