varför har jag valt sjukvården?

från början var det bara ett gymnasieval; ett impuls-val. (man var ju tvungen att välja nått) då visste man inte alls vad det handlade om. för det vet ingen som inte har jobbat inom sjukvården! idag är jag många erfarenheter rikare. och jag vet vad det handlar om. min starkaste plan genom de senaste åren har varit ambulans-sjuksköterska samt barnmorska snäppet nedanför. jag har testat på hemsjukvården. och ska i sommar jobba på Ryhov, hjärtintensiven. ännu en erfarenhet rikare! därefter vet jag inte vad som händer. men ett utav mina mål är att testa på något utanför vården. för jag vet ju inte. det jag har jobbat som utanför sjukvården är städerska, försäljare och receptionist. men jag vill se MER av den varan. ett jobb på ett café eller i en butik är min dröm nu i dessa unga år!