Inställt flyg, otrevlig personal och fast i London tills på tisdag

Åh herregud vilken dag..! I morse vaknade vi jätte tidigt, sovit typ 3 timmar, märkte att det snöade en del ute när vi gick ut från hotellet men tänkte inte mer på det. Vi åkte till flygplatsen och checkade in våra väskor, gick igenom alla kontroller osv, köpte saker i taxfreen.  Vi märkte att vårt flyg var försenat så vi satte oss och åt på starbucks, tog en latte och världens minsta toast. Flyget blev mer försenat, men tillslut stod det att vi skulle gå till vår gate. Där fick vi vänta hur länge som helst innan vi fick gå igenom, och när vi väl gått igenom fick vi vänta där en bra stund också.  Sen plingat det till i allas mobiler och ett mail där det står att flyget till Arlanda blivit inställt. Alla blev såklart jätte oroliga, och vi blev tillsagda att gå och hämta ut vårt incheckade bagage innan vi kunde få nytt flyg. Det var inställt på grund av vädret och personalbrist tydligen.. Vi fick gå till Norwegians informationsdisk, där det enda dom kunde säga var att vi fick boka om flyget själva, och att dom inte hade något ledigt flyg idag. Vi förklarade att vi måste komma hem pga jobb, men då sa kvinnan ”everyone has work you know” och himlade med ögonen och gick, varpå en annan kvinna säger ”you’re wasting your time standing here, we can’t help you”. Så vi får gå vidare till tre olika Norwegian diskar och försöka be om hjälp med hur vi ska komma hem. Vi får hela tiden bara svar att dom inte kan hjälpa oss, och eftersom planet blivit inställt på grund av vädret så kan dom inte hjälpa oss med något. Ingen ville hjälpa oss med vart vi skulle vända oss, hur vi skulle göra eller nånting. Fick sitta i telefonkö i över 20 minuter för att kunna få prata med någon på Norwegian, varpå dom säger att nästa lediga flyg vi kan få plats på är på tisdag. Vi förklarar att dom då måste hjälpa oss med hotell, då vi inte har råd att lägga ut massa pengar på nytt hotell, men det säger dom bara att vi får fixa själva. Vi hade knappt något batteri på våra telefoner, och blev runtskickade över hela flygplatsen från ställe till ställe för att ingen kunde hjälpa oss, det var samma sak för alla som skulle åkt med flygen som blev inställda, ingen fick någon hjälp med något eller knappt några svar. Flygplans hotellen och alla hotell i anslutning till Gatwick var fullbokade.Till slut lyckades vi boka ett eget hotell som låg ganska nära flygplatsen, och vi får då åka hem på tisdag istället för idag på förmiddagen. Vi fick spendera hela morgonen, dagen och halva kvällen på flygplatsen, för att ingen kunde svara på några frågor och hjälpa oss. Nu måste vi lägga ut massor med extra pengar, missar jobb, tandläkartid osv. Dom på Norwegian kunde inte ens svara på om vi kommer få någon ersättning för att vi måste bo två extra nätter på ett hotell. Alltså verkligen så sjukt ohjälpsam, och så otrevlig personal överallt. Så himla irriterade. Det här har verkligen varit en mardrömsdag. Vi tog oss till hotellet som vi lyckades boka, kom till rummet och tog en dusch och nu har vi beställt roomservice och kollar på Notting Hill. Helt slut är vi, vi hade inte ätit mer än en toast som var seriöst två tuggor, tidigt på morgonen, förrän nu när vi kom hit. Och att ha irrat runt i så många timmar, med flera stora tunga väskor, nej usch..  Vi var så inställda på att åka hem idag och få ha adventsmys hemma, sova i sin egen säng och så. Men nu får vi göra det bästa av att vi får en extra dag här, dock har vi inte så mycket pengar att spendera nu.  Tycker i alla fall att dom skötte allt sjukt dåligt på flygplatsen när en sån här sak hände, man blir riktigt besviken faktiskt.