Update på senaste dagarna

Alright det har hänt en heeel del sen senaste inlägget så nu tänkte jag berätta om typ allt, vi får se hur mycket jag glömmer och får lägga till senare🤷🏽‍♂️Efter våran flygförsening så fick vi äntligen åka efter 2 nätter på Arlanda flög vi mot Oslo för att byta flyg till krabi, självklart så va ju norwegians plan sent så vi fick vänta i ungefär 5-6h på Oslo flygplats där allting var skitdyrt. Planet till krabi tog aslång tid (10h 45min) Men vi fick Mat och kunde kolla på finns så det var rätt Nice ändå. När vi möttes på krabi flygplats fick vi reda på att vi skulle få sova en natt på ett hotell i krabi som var i samma kedja och när vi kom dit fick vi en fin buffé och lite tid att slappa vid poolen. Efter ännu en hotellfrukost fick vi åka i en varm bil med två barnfamiljer i typ 3h för att komma till vår praktikplats på koh lanta.Rummet vi fick var inte det bästa det har bara en glasdörr in till duschen, ingen kyl och en filipinsk rumskompis som vi inte hade räknat med. Vi åkte in till närmsta ”stad” och åt middag med vår lärare på kvällen och det var väldigt trevligt. Sen kom första arbetsdagen och jag hade fått morgonpasset 8-17 medans Joel fått kvällen 14-23. Sjukt varma arbetskläder väldigt lite att göra och mycket roliga kollegor är väl ungefär hur jag skulle beskriva det hela. Jobbat 2 dagar nu och de har sett ungefär exakt likadana ut, upp alldeles för tidigt för min smak gå ner till frukosten och plocka disk och prata med svenska gäster i typ 3h (lite av den tiden är det stängt och jag och resten av personalen får frukost) och sen ner till en liten kioskliknande grej vid poolen ungefär 10m från stranden och stå och prata med gäster och kollegor i värmen tills lunchen och sen exakt lika efter lunchen. Igår när jag slutade gick jag och badade i havet en litenhet stund och åkte efter det tuk tuk in till saladan (närmsta ”stad”) och käkade och försökte hyra en moppe men det första stället jag hittade var stängt så jag gav upp. Idag när jag slutade så gick jag och badade och nu bloggar jag. Förlåt för lång och tråkig text lovar å va roligare i framtiden (kanske om jag orkar) men nu är ni iallafall typ ikapp med allt som hänt👍🏼👍🏼Försökte lägga in bilder men wi-fi vill inte att jag ska göra det så kommer bilder sen. Hööööörs hej!