Glitter firar 25 år med nya varumärket Aurie

Glitter firar 25 år med nya varumärket Aurie

Glitter har funnits i hela 25 år. Detta ska förstås firas – med nya varumärket Aurie. Devote har fått spana in produkterna som finns i butik från och med idag, fredag.

Smyckesbutiken Glitter började som en tobaksaffär i Söderköping. Det var ägaren av butiken, Sven-Axel Svensson, som kom på idéen med att börja sälja bijouterier. Tanken var att alla kvinnor skulle ha råd att köpa smycken och känna sig fina. Den första egna Glitterbutiken öppnades i Skövde 1992 – för hela 25 år sedan. 

För att fira 25 år av fina smycken lanserar Glitter nu ett sprillans nytt premiumvarumärke, Aurie. 

– Den skandinaviskt avskalade och stilrena estetiken är något som ligger oss nära til hjärtat när det kommer till design och med tanke på våra rötter kändes det därför sjävklart att skapa ett premiumvarumärke som tar fasta på detta. Med Aurie vill vi förstärka det sobra och exklusiva uttrycket med hjälp av äkta material som läder, kashmir och ädelstenar, förklarar Petra Nygren Brus, Head of Design på Glitter. 

Namnet Aurie kommer från det latinska ordet "aurerum" som betyder "gyllene". Varumärket är anpassat för den medvetna konsumenten som uppskattar design och god kvalitet utan att behöva tömma plånboken.

Om du är ute efter exklusiva smycken, läder- och mockaaccessoarer samt stickade halsdukar och mössor av kashmir och ull råder vi dig att spana in Aurie i din närmaste Glitterbutik.