Besviken

För någon vecka sedan så köpte jag en baddräkt i en butik. Frågade personalen innan om det var okej att jag köpte med den hem och provade och sen kom tillbaka med den om den inte passade vilket enligt det butiksbiträdet var helt okej.Återvände några dagar efter för att lämna in den vilket jag då inte fick vilket gjorde mig besviken då jag inte köpt med den hem om personalen inte sagt som dom gjorde. Kan passa på att nämna att jag har normalt str 36 och den baddräkten som jag fortfarande inte kunde ha var i str 40.Sen idag fick jag hem ett paket jag beställt med kläder till Lilleman från samma butik så att säga.Ena shortsen hängde det trådar ifrån men det var ingenting i jämföres med badskorna vi köpt.Jag kände efter i badskorna innan då det normalt brukar vara som in tryckt papper i nya skor man får hem. I stället skär jag mig på något och får sedan fram 2 vassa folie bitar ur ena skon som låg vid tårna i skon. Helt förskräckt av detta ringde jag kundservice.Har nu pratat med kundservice och skulle få kompensation för detta och dom skulle prata med butik där ena personal sagt fel info till mig samt att dom skulle skicka ärendet med badskorna vidare för att kolla upp det. Jag är väldigt nöjd med deras kundservice och den hjälp jag fick så det är ju något plus.Men tänk på att alltid kolla noga på allt ni köper eller beställer då ni alltid har bytesrätt/ångerrätt om det är brister.