ÅRE

Hej på er!Vilket otroligt vårväder Stockholm bjuder på just nu. Svårt att inte vilja ta vara på varje solstråle och plusgrad :-) Men innan vi lämnar vintern helt så har jag en hel del bilder från Åre att visa er. Efter att vi hördes sist så har jag hunnit med en sväng till Åre för ett härligt och roligt event i vinterlandskap.  Tidigt förra söndagen möttes vi upp ett glatt gäng på Arlanda för att sen flyga vidare till Östersund. Så sjukt att nästan all snö här i Stockholm har smält bort men med bara en kort flygtur så finns all denna snö kvar. Hur som helst! Vi kom fram runt lunch och då blev det direkt lite mat och fix på rummet innan det var dags för - Hundspann!! Något jag drömt om hur länge som helst, vilken grej!! Så fint och gosigt <3 Efter en tur genom skog kom vi fram till vår middags location. En stor mysig kåta där vi grillade kött och grönsaker över öppen eld. Rena drömstarten på den här resan!  Hej och hå vilket snöoväder dag 2 bjöd på! Mitt fina nystylade hår var förstört efter ca 0,1 sekunder i blåsten och snön haha.. Jaja! Efter många om och men tog vi oss ut i backen och det var skräckblandad förtjusning. Har inte åkt skidor på flera år och var livrädd först pga dåligt sikt men efter fler och fler åk blev det kul och konstigt nog så sitter allt i muskelminnet fast man trodde att man glömt ;-) Efter några timmar i backen mötte vi upp resten av gänget på La Gondola som låg högst upp i ena backen. En varm pizza och ett iskallt glas rosé satt inte helt fel efter en förmiddag i backen kan jag säga  :-)  Var så trött efter lunchen så blev några lugna timmar i hotellets spa innan det var dags att fixa sig inför kvällen. Eventet som jag var på anordnades av Color Wow så vi fick håret stylat av proffs under hela resan. Sån lyx!! Önskar Jag också kunde få till den här volymen och lockarna haha :-( När alla var klara och fina i håret åkte vi vidare till Supper där vi åt en så god och festlig middag. Älskar deras mat!! Dag 3 var nog min favoritdag på hela resan. Snöskoter stod nämligen på agendan!! Har aldrig åkt snöskoter innan och var till en början lite rädd men är så glad att jag vågade åka ensam tillslut istället för att sitta bakom någon annan. För guuud vad roligt det var!!! Vill aldrig göra något annat igen haha :-) Så härligt att få se så fin natur och en ren och skär dröm att få käka lunch ute med den här utsikten. På tal om utsikter!! När man inte trodde att det kunde bli finare åkte vi ännu högre upp och stannade till på ett högt snötäckt berg. Det kändes nästan som att man landat på en annan planet :-) Och passande nog sprack det upp och solen kikade fram. Magiskt vackert! När vi åkte hem sen i solnedgången kände jag sånt lyckorus i hela kroppen. Fick ingen kanonstart på den här året och det var några jobbiga veckor där ett tag, men senaste tiden har jag känt mig så glad och pepp på livet igen. Och den här resan och att komma bort lite från Stockholm var precis det jag behövde för att ladda om <3 Avlutar det här inlägget med några mysiga bilder från sista kvällen då vi åt middag på en vinbar. Så mysig kväll och härliga bordsdamer :-) Det var min resa till Åre! Underbara dagar och längtar redan tillbaka. Tack Color wow och GraafLedin pr <3Känner att jag har lite bloggning att ta igen så vi hörs snart igen. Kram på er!