DET VÄRSTA DYGNET

Hej på er!Efter den längsta och jobbigaste flygresan någonsin kom vi äntligen hem vid 10 tiden igår. Var då så trött att jag bara hann äta middag och duscha snabbt innan jag somnade. Var verkligen så trött i kroppen och mentalt så sov över 12 timmar vilket verkligen var behövligt!I söndags på morgonen kom vi fram till San Juan igen och vi fick kliva av båten runt klockan 9 på morgonen, tanken var då att ta en taxi in till Old San Juan för att kika lite men direkt när vi kom av båten väntade en fleeeeera meter lång kö till passkontrollen. Puerto Rico tillhör ju USA så allt tar ju extra lång tid med papper och frågor hit och dit. Fattar inte varför dom inte kommer på ett bättre system, så himla oeffektivt!!Jaja, 2 timmar senare kom vi fram till flygplatsen (vi fick strunta i att åka in till stan pga tidsbrist!) och då var det 3 timmar tills vårt flyg till Miami skulle gå så istället för att sitta inne på flygplatsen satte vi oss på en bänk i en timme och bara sög i oss den sista solen. Åh vad jag kommer att sakna det!Efter en lång väntan fick vi äntligen gå på planet vid 3 tiden och sen gick allt väldig smidigt, inga konstigheter i Miami och sen lyckades sova 3 timmar på långflyget till London så dom 8 timmarna kändes inte alls så långa som sist. En liten mindre rolig detalj bara........... Tjejen bredvid mig SOMNAR med ett glas RÖDVIN och SPILLER (!!) ut allt över mig i sömnen och märker inget själv. Fy blev så irriterad då men var typ för trött för att orka göra en grej av det.. Är bara glad över att jag flög i mörka mjukisbyxor och typ inte en ljus kjol som jag hade precis innan. Seeeeen började helvetet! När vi kommer fram till London var vi först helt ovetandes om att många av brittis airways flyg var inställda och tydligen var det bara vårt flyg som gick till Stockholm den dagen. Vi  hade ju inte haft internet på typ 20 timmar så vi hade ju ingen aning om att så många flyg varit inställda. Så vi kommer på, allt går som det ska fram tills vi börjar köra mot startbanan där vi får höra att något är fel med planet så vi måste vänta några minuter. Några minuter blev typ 45 min och då får vi höra felet och att det kommer ta ca 30 minuter att lösa det. 30 minuter blev 1 timme och då får vi höra att vi inväntar en reservdel som kommer när som nu, vi väntar 30 minuter till. Eftersom vi är över 2 timmar sena nu och fortfarande fast på marken får inte våra nuvarande flygvärdinnor flyga med så då inväntar vi nya som också tar sin lilla tid. Sen när allt var grönt skulle vi invänta en ny tid för oss och lyfta så vi får vänta 30 minuter till.. SEN visar det sig tydligen att vårt plan fortfarande är trasigt och reservdelen inte funkat så vi kommer bli körda tillbaka till flygplatsen igen och får instruktioner att vi ska kontakta deras front desk för vidare hjälp. Vi börjar inse att vi inte kommer att komma hem idag så vi börjar kolla runt på andra flyg och ser att det enda som finns är typ flygbiljetter som kostar minst 10.000 och har mellanlandningar. Då kändes allt verkligen så hopplöst och  vi börjar istället ställa in oss för att övernatta i London. Precis när alla stod i gången redo att gå av får vi reda på att vi kommer få ett nytt plan men det kommer att ta tid för det ska städas, säkras, alla väskor ska flyttas, alla människor ska slussas in och ut. Det var ju ett stort plan med minst 500 personer så det tog ju sin lilla tid kan man säga. 6 timmar senare satt vi alla på ett nytt plan redo att ta oss hem till Stockholm, då var jag så hungrig att det kändes som att jag skulle svimma. Sist jag och Jesper åt var varsin liten yoghurt halv 8 på morgonen på föregående plan och när vagnarna med mat kom ut på planet var klockan 18. Förstår ni hur sjukt det är? Tycker det är så sjukt att BA inte kunde erbjuda mer än ett glas vatten när alla sitter så snällt och väntar fast i ett flygplan i över 6 timmar.Vi kunde ju liksom inte ta oss tillbaka till flygplatsen och köpa mat där så all mat tog ju såklart slut med en gång och jag tycker så synd om typ den 1/3 delen av planet som aldrig fick chansen att köpa något. Vi satt i mitten och hann köpa den sista läsken och lite chips och nötter. Nä fy det var riktigt jobbigt och påfrestande och speciellt med så lite sömn i bagaget! Från att vi gick av båten i San Juan till att jag kom hem till min lägenhet igår tog det totalt 33 timmar. Det är så synd när en annars så rolig och härlig resa ska sluta så här, speciellt när vi hade problem ner också då vi var tvungna att mellanlanda i Miami och själva stå för hotell, mat och transport där. Men jag är ändå så glad och tacksam för den här resan för wow vad roligt vi haft och vad många fantastisk många nya ställen vi fått se. Så roligt at få göra den här resan med Jesper också,  vi har alltid kul nä vi reser och är glad att jag fastnade sådär med honom för trots allt så kan vi båda ändå vara lugna och göra det bästa av situationen. Ska berätta och visa mer från min resa så fortsätt att kika in här i veckan! :-) Stor kram till er! <3