Dag 1!

Dagen började med att vi åkte tåg till Göteborg, det var många som klev på Kils station istället för Karlstad. Tåg resan tog ca 2,5 h. Det var många utmaningar på quizkampen mot både Kent, Jens och Kerstin. När vi kom fram till Göteborg central, skulle vi åka med buss till Landvetter. Vi skulle checka in när vi kom fram så de blev online incheckning för ungefär hälften innan den stängde och resten fick köra manuell incheckning. Vi fick även in en lunch på Max innan in checkningen. Sedan var det säkerhetskontrollen och den gick bra, ingen åkte fast för något det va ett plus. Att samla ihop truppen innan boardning var nästa stora uppgift, men det gick. I samlad trupp begav oss till planet efter 30 min försening. Flygtiden var ca 2,5 timme. Det var många som somnade på flyget. När vi kom fram till Tuzla, fick vi våra väskor men var en väska som saknades men den kom tillbaka tillslut. Sedan bar det av mot hotellet (i Sarajevo), i vår egna fina minibuss, resan tog 2-3h. Efter vi kom fram till Hotellet Saraj gick vi och åt middag på en restaurang och vi fick en traditionell bosnisk rätt (burek tror vi). När vi hade ätit tog vi oss tillbaka till hotellet och sov i stort sätt.