Recension - den förnyade Vitamin E serien

Ni som använder Vitamin E Serien från The Body Shop har nog sett att det sortimentet har ändrat utseende lite grand. Jag har även upptäckt att formulan och hållbarheten på produkterna har förändrats. Tänkte göra en liten recension kring vad jag tycker om den nya förändringen. Den första produkten som jag köpte från serien när den blev förnyad var deras ögonkräm. Nu behöver jag inte ta lika mycket kräm till ögonen då krämen är lite fetare och det behövs bara lite för att täcka upp området. Jag använder även ögonkräm på ögonlocken under denna årstid då jag ofta blir torr runt ögonen när det blir kallt eller när det blir hastiga väderskiftningar. Ögonen är återfuktade mycket längre nu än men den förra och jag har även varit mindre torr på ögonlocken när jag har använt den nya ögonkrämen! Nattkrämen är den också lite fetare och mycket drygare i konsistensen, vilket gör att det inte behövs mycket kräm för att täcka hela ansiktet och den återfuktar länge. Den nya nattkrämen har räckt mycket längre nu än vad den gjorde förut men den förra formulan, vilket också är snällt mot plånboken. Dagkrämen har blivit lite fastare i konsistensen och krämen är inte lika rinnig som förut, vilket gör att den återfuktar längre och det behövs inte mycket kräm för att täcka hela området. Sammanfattningsvis tycker jag att formulan och konsistensen på produkterna har blivit mycket bättre än vad dem var förut! Dem återfuktar längre och räcker längre! jag vill verkligen tipsa om Vitamin E serien! det finns flera produkter i den serien än de som har visats här! produkterna har inga budget priser, men de räcker länge och håller vad de lovar! Vitamin E serien finns att köpa i The body shops affärer eller på body shops hemsida.