Första dagen på Mallorca i bilder!

Hej hörrni! Idag är det lördag hemma i Sverige, men här på Mallorca har jag fått lära mig att Lördagar är den nya Måndagen. Det är den dagen de allra flesta reser till och från olika charterresmål runt om i Europa, vilket betyder extra mycket jobb för oss som jobbar som reseledare!Igår var min första dag här, och då fick jag träffa hela det härliga teamet som jobbar tillsammans här på Mallis. Därefter fick jag veta att min arbetsort inte alls skulle vara Palma som jag hade trott, utan att jag skulle jobba i Alcudia! En supermysig liten by några mil norr om Palma. Men vi kommer röra oss fram och tillbaka mellan både Palma och olika andra destinationer på ön. Efter att jag hade träffat mina nya arbetskamrater här på Mallorca fick jag åka på en liten tur runt om i Alcudia för att lära mig staden. Jag tänkte att ni skulle följa och se hur dagen såg ut genom min mobilkamera! Först fick jag en cykel och en lista på olika saker jag skulle hitta och göra i staden. Det var allt ifrån hotell, restauranger och stränder som jag skulle hitta. Jag som älskar att utforska nya platser tyckte att det hör var världens roligaste grej!  Först var jag dock tvungen att äta någonting, eftersom jag hade missat både frukost och lunch i och med flygresan på morgonen. Det blev en ceasarsallad på en superbra restaurang alldeles där vi bor. Den kommer jag äta många fler gånger, så himla god! Sedan började jag utforska Alcudia. Här är en bild på en buss-tidtabell jag hade fått till uppgift att hitta.  Här håller jag på att ta reda på hur mycket det kostar att hyra en solstol på stranden. Kolla in den här härliga utsikten! Jag ser verkligen fram emot att fota alla vackra platser på den här ön med min "riktiga" kamera!  Jag hittade också en lösgodis-butik! Jag trodde inte att det var vanligt med lösgodis utanför Sverige, men här i Alcudia finns det tydligen.  Sedan dog min telefon, vilket innebarvatt jag inte kunde ta bilder under några timmar. Nästa bild från dagen kommer från  kvällens middag, tillsammans med resten av vårt crew här på Mallorca. Här är två av dem! :)  Vi åt på en jättebra restaurang, och jag åt ceasarsallad för andra gången samma dag. Jag fick veta att glasen vi drack ur är samma sorts glas som används i någon av Harry Potter  filmerna. Lite coolt ändå! Sedan åkte vi hem och jag däckade i sängen i mitt nya rum. Oerhört trött, men ändå väldigt glad! Min magkänsla är hitills väldigt bra, så jag hoppas att det fortsätter på det spåret! Hoppas att ni får en härlig Lördag idag! /Elin