Skottland, Edinburgh, Glasgow

DAG 1Vi tog en buss från Victoria söndag kväll och ankom till Edinburgh vid 8 på måndag morgon. Efter att lämnat av väskorna i vandrarhemmets låsta rum och ätit en välbehövd frukost spenderade vi dagen med att strosa runt i staden.  Edinburgh är verkligen en vacker stad, full med gamla utsmyckade byggnader, monument och stayer. Dag 2 Arthurs seat,På tisdags morgonen efter en snabb frukost och alldeles för lite sömn begav vi oss mot denna, i brist på bättre ord massiva klippig kulle som ligger i en park precis vid Edingburgh. Vi måste varit en rolig syn, till skillnad från de hard core backpackers som vi mötte hade vi ej några ryggsäckar utan släpade med oss sainsburys påsar med lunch. Beroende på mängden fika pauser och generell gå takt tar det allt från 40 min till 1,5 h eller mer att nå toppen. Men när du väl är där, så finns det inte mycket som slår den utsikten. Picknick där uppe och hela vandringen var definitivt en av mina favorit saker på hela resan På kvällen gick vi "the free ghost tour of Edingburgh"  DAG 3Sista dagen tog vi tåget mot Glasgow där vi åt en underbar lunch, besökte ett hogwarts liknande Universitet och museum.