Carriacou, Grenada

Hej! Nu har jag hunnit chilla en stund i ett annat hus som vi stannar i över helgen. Jag kommer göra två blogginlägg, ett om igår och ett om idag.  Igår åkte vi till Carriacou, en av tre öar som tillhör Grenada. Först hade jag larm på 5.15 för att kunna se soluppgången men jag vaknade mitt i natten av att det blåste och regnade så jag ångrade mig och satte larmet på 1 timme senare. Jag vaknade av mig själv strax innan 6 och låg kvar och tittade på ett avsnitt. När det var färdigt gick jag ut och åt frukost. Jag gjorde iordning mig och packade det jag behövde för att åka till Carriacou. Sen hjälpte jag föräldrarna med barnen och lite med packningen. Vi gav oss av vid 8 och kom till båten 30 minuter senare. Vi satte oss på båten och den åkte strax efter 9. Resan tog 3 timmar och barnen var uttråkade vissa stunder. Vi åkte förbi en aktiv vulkan, kick 'em jenny. Vi kom fram vid 12 och åkte till en utsiktsplats vid princess royal hospital, det var en jättefin utsikt över ön. Vi åkte sen vidare till en strand och stannde där till 3. Vi åt lunch som vi hade med oss på stranden och barnen badade i havet. När klockan var 3 åkte vi tillbaka till båten som åkte 3.30. Vi satt uppe där det är helt öppet men efter 1 timme började det ösregna så vi gick ner där det fanns tak och satt där resten av resan. Vi var framme i Grenada 6.30 så vi åkte tillbaka till huset,föräldrarna gick in snabbt med väskorna och tog ut barnvagnen och sen åkte vi till Prickly Bay Marina och åt mat. Vi gick hem och jag började packa mina väskor eftersom vi skulle åka till ett annat hus  uppåt landet. Sen slappade jag och somnade vid 9.30. Fler bilder kommer komma men de är i min kamera som jag kan ladda upp i datorn när vi kommer tillbaka till usa (tog inte med mig datorn till Grenada) :) Kick 'em jenny Vi köpte icis (en form av form av glass) på vägen Utsikten