Vi drog till Marseille

Sista helgen i oktober åkte jag och cirka 10 andra tjejer från Linné-klassen till Marseille. Jag och Hanna åkte buss från Nice, medan de andra åkte tåg. Väl framme, efter ca 3 timmar, mötte vi upp dem för att äta lunch.  Efter lunchen checkade vi in på vårt hostel, för att sedan gå ut och bocka av lite sightseeing från schemat. På kvällen delade vi  på två flaskor vin på vårt hostel, för att sedan gå och äta indiskt till middag(Daal mmmm). Efter middagen gick vi på jakt efter en bar som vi fått tips om "Au petit Nice." Det var iiiiskallt och i stunden kände jag inte alls för att gå runt och leta efter en specifik bar. Men hallå det fanns ju drinkar för 3€  så värt i efterhand.. När vi kom dit så var baren (och tillhörande uteservering) väldigt fullpackad med folk. Därav var vi nästan beredda på att gå vidare. Personalen fick dock alla gäster att flytta på sig, för att vi skulle få ett stort bord ledigt. Trevligt, för oss. Kvällen/natten avslutades med dans på två olika klubbar, kul!! Dagen därpå inleds med frukost på ett litet café vid hamnen. Trötta som vi var, kämpade vi oss sedan upp till  en kyrka på toppen av en hög kulle. Där uppifrån kunde man se ut över staden, i alla vinklar. Fint var det, men det blåste extremt mycket på toppen, så man kände sig en aning mörbultad efteråt haha. Resten av dagen gick åt till att strosa runt på gatorna och kvällen spenderades i buss tillbaka hem till Nice.