ETT DYGN I MALMÖ & KÖPENHAMN

Goddag tisdag! Igår var jag inte människa alls så orkade inte titta in här. Men idag är det bättre. Tänkte berätta om de senaste dagarna med lite bilder här nedan! I fredags hade vi konferens hela förmiddagen, vi var vid klarabergsviadukten så jag hade nära och bra till tåget. Vi startade dagen med en god frukost och fortsatte sedan fram till lunch. Fokus var på våran värdegrund, och vad vi som organisation (och varje individ på företaget) kan göra för att jobba utifrån denna. Bra och givande timmar. Vid strax innan ett så satte jag mig på tåget hem igen och väl hemma hade jag tid för både fransar och naglar så hela eftermiddagen gick till det ungefär. Testade iallafall ett nyöppnat ställe i Norrköping och vart supernöjd! Så nu slipper jag åka till Linköping varje gång.  På fredagskvällen var vi ute och åt middag på Knäppingen! Jag, Johannes och Victor. Efter det gick vi en sväng till Brooklyn, men eftersom jag skulle upp tidigt dagen efter så tog jag det lugnt. Vi fortsätter temat med dåliga matbilder! Strax innan åtta på lördagsmorgonen rullade tåget ner till Malmö! Det var dags för Champagneprovning med Emelie och senare Köpenhamn!  Det var roligt och lärorikt! Men lite för stel stämning kanske för min smak haha. Jag klarar inte av för seriösa sammanhang. Lyckades välta ut och ta sönder ett glas, sätta i halsen deluxe och skratta när man absolut inte får. Precis som ett barn. Men mysigt var det ändå! Vi gick därifrån lite smålulliga och begav oss mot Köpenhamn. Vi checkade in på hotellet, gjorde oss iordning och sen gick vi direkt ut för att hänga på uteserveringar! Vi drack Aperol och vin innan vi skulle till restaurangen vi hade bokat för kvällen.  Sen hörrni, åt vi den godaste Sushin jag någonsin ätit. Det var en upplevelse i sig. Vi tog in en hel meny för två och maten kom i omgångar. Det började med Hummer, riven tryffel och nåt friterat (tog tyvärr ingen bild på detta) och vi båda dog typ så gott var det. Efter det kom det in en hel gratinerad hummer med lite tillbehör, och till sist dessa två brickor med olika bitars sushi. Till drack vi två drinkar var och bara njöt. Dyrt som fan, men värt varenda krona. Karma Sushi hette stället och ligger precis vid Nyhavn. Tips om man befinner sig i Köpenhamn, gillar sushi och tycker det är värt att lägga pengar på bra mat. Ja nånstans här tar mina bilder på telefonen slut och övergår i filmklipp. Som vanligt haha. Vi hade iallafall en så rolig kväll! Vi gick runt mellan en massa barer, drack öl och drinkar, träffade massa sköna danskar, skrattade åt varenda en eftersom det är ett riktigt fult språk, vi dansade, och till sist tog vi en taxi hem och trillade in på hotellet klockan 04. Dagen efter vaknade vi inte upp speciellt kaxiga, men jag var ändå glad och tacksam för en sån här fin helg med människorna jag tycker om allra mest <3Blir definitivt ett besök i Köpenhamn igen i slutet av sommaren!