SNART HEM TILL SVERIGE

Idag är det fem dagar tills jag åker hem, fyra frukostar och fem kvällsfika. Jag packar för fullt och funderar på vad jag vill ha med mig hem, vad jag vill skänka och om jag ska spara det frätande "äpple" doftande schampot som minne. Jag tänder ljus för fullt för att inte behöva slänga dom dyra doftljusen från nakumatt och kastar glatt ner skolböckerna i den stora soptunnan utanför korridoren. Lektioner ställs in för att allt är gjort så idag har jag i princip bara haft kemi och idrott. Jag har två skoldagar kvar och på något helt ofattbart sätt vill jag inte att det bara ska vara två kvar, om ni hade frågat mig på kemi lektionen hade jag förmodligen sagt tvärtom. Tiden bara rinner iväg.I helgen var jag, Kim, Emma och Emmas syster samt pojkvän på New Life Home, ett barnhem här i Nairobi. Det var jättefint med fina lokaler och bra personal. Vi fick en rundvandring och sedan fick vi mata de små liven. På barnhemmet fanns det barn mellan 0-3 år. Vi myste med dem som bara var några månader gamla och mitt hjärta smälte.  Det är fantastiskt det arbete dom gör för att hjälpa barnen att få ett värdigt liv. Vi fick inte ta kort vilket jag tycker är helt rätt, är man där så ska man lägga all fokus på barnen. Efter barnhemmet gick vi till Yaya center för att handla på Maasai Marknaden. Jag har konstaterat att jag HATAR Maasai Marknader mer än något annat. Dom är inte helt kloka! Jag skulle köpa två saker som jag hade tänkt mig skulle kosta max 3000 ksh (motsvarar ca 250 kr) Försäljaren skriver ner priset i sin lilla bok och först trodde jag han skrev fel men nej, han begärde 14 000 ksh... efter mycket swahiliskrikande och några prutningsknep fick jag ner det till 3 500 men oj vad arg jag var resten utav dagen. På onsdag åker vi och campar. Bussarna går 15.30 till en skog som ligger ca 2-3 timmar från skolan. Där ska vi laga mat och tälta. På torsdagen är det Forrest Challenge och frivilliga aktiviteter som gäller innan hemfärd och sista packningsrycket! Jag ska nog ta med kameran och fota lite, förhoppningsvis hinner jag lägga upp det på bloggen på torsdagskvällen!Hörs nästa gång! Utsikten från Mount Longonot Fältstudieveckan vid Viktoriasjön