MIDSOMMAR 2013.

hade en helgrym midsommar på öland med fina vänner och härliga människor allmänt. alla var så glada och solen sken hela helgen, kunde inte haft en bättre helg. dock kunde mer bilder tagits menmen det är minnena man minns och det är dom som är roliga att minnas. börjar torsdagen med städning av huset, fixa det sista på stan innan packning och sen kommer elina så åker vi och köper mat, äter den och sen begav vi oss med fullpackad clio och högtalaren där bak mot Öland och Borgholm. kom till rosenfors herrgård och blev besvikna över rummen men efter lite klagomål så fick vi ett tvåbäddsrum och sen började vi smått att tagga till. "midsommarlistan" på spotify spelades, rosévin, cider och mintu dracks sen gick vi neråt mot hamnen där vi fick ett härligt välkomnande av massa härliga människor. tappade mina solglasögon i plurret direkt men vad gjorde det en kväll som denna? ingenting! sen gick vi in på stand, dansade, åkte hemåt, besöktes av kompisar och somnade gott i varsin säng med mysigt sällskap. vaknade upp morgonen efter till elina som hade energi som ettt helt fotbollslag, spelade musik, han gick, packade i ordning och flyttade mot nästa rum (ett fembäddsrum) gjorde oss i ordning, vilade, väntade på att åskvädret skulle regna förbi och sen gick vi neråt stan och hamnen. hängde i båtarna och njöt av solen som hade tittat fram igen. sen handla jordgubbar, lite after beach och sen hemåt för fix och sen kom emma, anna och annie och vi taggade om (trots för jävlig bakfylla) en cider senare och vi är igång. grillning, skratt och tagg till musiken gjorde oss glada och sen tog vi taxi neråt stan och hamnen. lite i hamnen och sen begav sig jag och annie oss mot kapelludden och hälsade på flera sköna människor och var där i stort sätt hela kvällen. mötte upp dom andra senare vid hamnen, frös sönder men det var det värt. hem och sova och ah dansa lite till benny hill och skrattattack men sen såå. vaknade upp pigg dagen efter, gick mot borgholm och åt pizzabuffe, hemåt och mysa i solen med öl, cider, choklad och snus. spontant åka och köa för biljett till strand i 2,5 timme snabbt hem och göra sig iordning till härlig musik och dricka och sen med andra ord och ring of fire. tog taxi till strand, in och dansa rövarna med alla andra, trångt men ändå lite kul, kaos som slutade med en gyrostallrik och sen gick hem på morgonen med skorna i handen och dunkande fötter. väl hemma vid 0430 så var vi utelåsta men kom in efter en stund. vaknade upp försent så man missar frukosten, gör i ordning och packar det sista, sola, ner mot stan för lite mat och sen chilla vid hamnen. säga hejdå till det roliga och sen går vi och köper glass. sen går vi uppåt vandrarhemmet, hämtar bilen och kör vidare hem mot växjö och ett litet stopp i kalmar. väl hemma är det skönt att sova i sin egen säng, men tråkigt att det är över... som man har längtat och taggat. MEN sommaren har bara börjat och det är nu som det är sommar på riktigt. TACK allihopa som har gjort helgen till en sån jäkla bra helg, inte haft så roligt på länge. ett gott skratt förlänger livet. benny hill och wake me up when it's all over!    MIDSOMMAR PÅ ÖLAND 21-24 JUNI 2013!!     bilderna är i oordning, men dom får tala för sig själva. tack för helgen, ni är bäst tjejer! <3