Ett snabbt besök till Åbo | lördagen

Hejj, Jag tror det minsann var över ett år sedan jag var senast i Åbo. Det är ju helt absurt! Jag 'studerar' ju ändå där, men på grund av pandemin så kan jag ta allt på distans. Trots den långa pausen från Åbo så kände jag inga 'Åh, vad skönt att vara tillbaka'-tankar. Detta är ju bara ett tecken på att jag aldrig egentligen trivdes där. Vi, jag och Dani, fick välja mellan tre transportfordon: bil, tåg eller buss. Valet var nog ganska simpelt efter en snabb titt i plånboken - vi tog det billigaste alternativet, nämligen buss. Visserligen tog resan längre men det hade jag inget emot. På den tiden hann jag bra kolla på lite skoluppgifter. Väl framme i Åbo, gick vi först och äta på en student restaurang, varefter vi gick hem till Madde. Kvällens planer var aningen öppna men vi hade några alternativ att välja emellan. Vi bestämde oss till slut att gå på hohtominigolf, vilket var ett riktigt lyckat beslut. Därefter gick vi tillbaka till Madde och öppnade en glöggflaska, och senare på kvällen en rödvinsflaska. Vi spelade lite bordspel och snackade om både gamla men också aktuella saker. Efter ungefär 6h sömn, ringde väckarklockan och det var dags att ta sig tillbaka till Nyland. En ordentlig frukost gjorde att jag klarade mig hela vägen från Åbo till Söderkulla.  Kram, julia