Skriftlig redovisning av intervju

- Vi har gjort en intervju med nyhetschefen på MVT. Vi bokade ett möte med henne och sedan åkte vi dit med några frågor som vi hade skrivit ner. - För att det ska passa till olika målgrupper så måste man ha med olika informationer osv så att det passar äldre, barn och allt där i mellan. T.ex. så säger nyhetschefen att de har med information om när det har varit olika möten, för att de vet att de äldre tycker att det är intressant. De har även med mycket sport och ungdomslag då det drar till sig de yngre läsarna. Det är väldigt viktigt hur man formulerar sig i texterna och speciellt på överskrifterna, om man har en intressant överskrift på en artikel så kommer den att dra till sig flera läsare då folk är väldigt nyfikna. Vi har fått höra att tidningen är väldigt populär och det som är väldigt bra med den är att man får allting upp på en sida, både text och bilder. Men det kan dock vara en negativ media om man vill till exempel förklara hur bra en konsert var, då är web eller annan media bättre då man kan ha filmklipp eller ljudklipp med. Jag anser att det är fler ungdomar som använder sig av webben, för att alla ungdomar har i stort sätt mobiler med surf och då är det enkelt att bara gå in och kolla en snabbis på tåget. Jag tror även att fler ungdomar uppskattar mer att kunna kolla klipp från festivalen än att läsa om det, och sedan tvärt om med de äldre som tycker att dagens musiksmak är usel. Jag tror att det är flera tidningar som blir begränsade av de olika lagarna och bestämmelserna om det skulle hända någon sorts extrem händelse. Vissa tidningar är med noggranna än andra och det är där det kan uppstå problem för nära och kära som läser tidningar eller på webben. Jag anser att dessa lagar är väldigt bra och jag tycker nästan att de ska bli ännu hårdare med dem.   - Jag har valt att använda mig av Shannon och Weaver metoden för att jag anser att den metoden är väldigt lätt att förstå sig på och den får med sig väldigt mycket information. Eftersom min media är tidningen så tänkte jag gå igenom det i denna metod. Informationskälla: Informationskällan är det som tidningen innehåller, så ifall det skulle vara en artikel om kungen så skulle det vara kungen som var informationskällan osv med andra personer eller föremål. Sändare: Sändaren är själva tidningen eftersom att det är den som sänder ut all information till oss. Bruskälla: Det skulle kunna vara att det blir fel i tryckeriet så det blir fel i tidningarna, eller att Tidningarna skulle bli sent utdelade och det skulle rubba folks morgonvanor. Efter som att MVT även har en web sida så skulle en bruskälla där med kunna vara att sidan läggs ner för en stund eller den blir dåligt uppdaterad. Mottagare/ Destination: I det här fallet så kan man lägga ihop mottagare och destination då mottagaren är vi som läser tidningen och destination är samma, alltså vi som ät målgruppen. Tidningen vill få ut informationen till oss vilket blir deras slutdestination och då tar vi emot informationen eftersom vi vill ha den och vill se vad som händer runt om i landet och världen.