Sommar tradition med min Elinor

I onsdags var det äntligen dags, ett dygn tillsammans med min Elinor. Det må krävas mycket planering för att få allt att gå i lås när det kommer till oss och vår tid tillsammans men allt pusslande, väntande och längtan är värt det tusen gånger om. Våra stunder är omätbara och påminner oss alltid om det fina och starka band vi skapat. Och som vi värdesätter tiden tillsammans, inte en minut går till spillo. Tack kirurgen 2015, helt sjukt att det är fyra år sedan, känns som igår samtidigt som det känns som Elinor varit en del av mitt liv jämt. Nedan kommer bilder från det som blivit vår mysiga sommar tradition - ett dygn i huvudstaden.  Vi reste på olika håll på grund av att resa med SJ förtillfället är ett större projekt (läs: skämt) än vanligt. Normaltsett tar det under timmen med direkt tåg för mig från Västerås till Stockholm men i dagsläget måste man göra byten (oftast flera stycken, för mig blev det två stycken) så en resa som egentligen ska ta under timmen tar nästan tre gånger så långt tid. Hur trist? Det fick inte påverka mitt humör denna gång, solen sken för första gången på länge när jag började min resa från Västerås och det gjorde mig glad men det som gjorde mig gladast var givetvis vetskapen om att jag bara inom några timmar skulle få krama om min Elinor igen efter flera månader ifrån varandra, så otroligt efterlängtat.  Vi möttes upp på centralen och det blev ett kramkalas som hette duga innan vi gick och letade upp hotellet som för oss var ett nytt ställe, vi har alltid bott på hotellen jag med åren fått ner på min lista av favoriter. Denna gång hade jag snappat upp ett nytt ställe som jag fick känslan av skulle kunna kvala in på listan och det gjorde det verkligen - Downtown Camper by Scandic. Vårt rum var redan klart fast det var flera timmar till check in (verkar vara min och Elinors grej att ha flyt med det, samma sak sist) så vi kollade in rummet som var så mysigt beläget på deras källarplan och dumpade våra saker för att sedan ta en promenad mot underbara Djurgården. Våra munnar gick i ett medan vi gick i lugnt tempo, sträckan till Djurgården och att vi behövde gå sakta (Elinor är ju höggravid) var perfekt för vi hade ju inte små och få saker att prata ikapp om. Framme på Djurgården blev det brunch och när solen sken fanns det inget annat än att vi skulle till Flickorna Helin Voltaire terass vid vattnet, för mig blev det samma beställning som alltid och för Elinor blev det deras berömda räkmacka. Mumma.  Sedan blev det tillbaka mot hotellet, jag hade nämligen bokat deras spa, tyckte det skulle passa perfekt med tanke på Elinor som är gravid och vad jag genomgår, få saker som är så avkopplande som att spa:a. På rummen hade vi fått morgonrockar och tofflor så när vi kom från Djurgården blev det fort till rummet, i bikini och på med morgonrockarna för att sedan åka upp till våning 9. Wow säger jag bara, jag hade sett bilder och fått höga förväntningar på deras spa och det var exakt vad jag hade förväntat mig - magiskt beläget på hotellets högsta våning med utsikt över hela Stockholm. Hur underbart? Helt fantastiskt var det att få hänga på spa (var otroligt länge sedan jag gjorde det) och med min Elinor, timingen med vädret ska vi inte heller glömma och påpeka, kunde inte haft mer tur. Vi har ju fått smaka på det typiska svenska sommar vädret dom senaste veckorna så att pricka in en dag när det bjöds på strålande solsken och blå himmel gjorde mig lycklig in i själen.  Min fina Elinor och kulan i poolen. Tänk att hon snart är mamma, så overkligt men samtidigt så självklart. Längtar efter lilla L. <3 Hur magiskt?  Älskar dig!  Efter några timmar på spa behövde mom-to-be vila en stund men jag hade energi i kroppen så jag passade på att besöka hotellets gym som låg vägg i vägg med spa:t. Brände av 8 km på löpbandet till denna utsikt, inte fy skam inte.  Efter Elinors vila och min träning gjorde vi oss i ordning för middag på favorit Italienaren i gamla stan som Elinor ville testa, jag var ju där för inte alls länge sedan med Jossan och har ett planerat besök dit om några veckor igen när jag, mamma och pappa ska på vår årliga sommar vända (vi äter alltid där då) men det kvittar faktiskt för det stället är verkligen en tio poängare.  Jag tänkte testa något annat på deras meny för engångsskull eftersom jag visste att jag skulle få min stora favorit om några veckor igen men i sista sekund ändrade jag såklart mig och tog deras underbara ravioli med ricotta, spenat och svamp fyllning ändå. GODASTE rätten jag någonsin ätit ute på restaurang så kunde bara inte välja bort det. Mmmm den är outstading verkligen. Elinor tog deras oxfilépasta som ska vara en hit för dom som äter kött och det höll hon med om. Jag kan meddela att det var två nöjda och mätta donnor som sedan lämnade gamla stans guldkorn Agaton efter en himmelsk, lång och mysig middag. Ännu en bild från spa:t (från deras mysiga inomhusdel som vi inte nyttjade för det fina vädret) får avsluta inlägget då jag inte har så mycket mer bilder efter middagen. I torsdags packade vi ihop och begav oss sedan mot hotellfrukosten där det skulle avgöras om hotellet skulle kvala in på listan (hotellfrukosten är nämligen för mig A och O, alla som känner mig vet att jag är en frukost människa av rang och om det är något jag är kräsen med så är det på den punkten men den fick fullpott så Downtown Camper kom definitivt med på listan) innan vi kramades hejdå och började våra resor hem på skilda håll igen. Alltid lika jobbigt att skiljas åt med tanke på att våra stunder är mer sällan än vad man önskar men denna gång kändes det något lättare då jag inom bara veckor förhoppningsvis kommer kunna besöka henne, L, Robban och Nisse i Motala på min semester. Tack min bästa E för ännu ett underbart dygn tillsammans. <3