Bali Dag 4 - Lembongan Island

Klockan ringer vid 7. Båda var helt slut men det var bara att ta sig upp. Blev en snabb frukost innan vi blev hämtade klockan 8 för att ta oss till båten som skulle ta oss till Lembongan. Bilturen tog kanske 30-40 min :) väl framme anmälde vi oss i disken innan vi gick på båten. På båten hamnade vi med en amerikan som skulle dyka på turen. Vi själva hade bokat ett prov dyk och sen skulle vi snorklar resten av dagen. Under båtturen så fick vi en genomgång om hur man snorklar,men var super rolig. Ångrar att kan inte filmade. På båten fanns även ett live band som spelade ute på däck, så sjukt roligt men också ganska underhållande :) Vi kom fram till vår pontoon strax innan 11. Låste in våra saker i ett skåp och sen var det dags för genomgång av dykningen. Det var vi och en man från Sydafrika som skulle dyka första dyket :) jag och Tobbe fick en instruktör och den andra killen fick en annan. Vi lyckades se en massa fiskar, en farlig vatten orm och sen fick vi även se en lejonfisk som också den är farlig :P När vi kom upp efter dyket så hoppade vi på en båt dom tog oss till en strand där vi åt BBQ lunch! Mumsi. Båten vi åkte med strandade sig själv så stt vi kunde gå av. Efter lunchen så tog vi en båt ut till ett snorkel ställe för vi snorklar en stund. Såg en massa fina fiskar där med! Är som att simma runt på Nemos rev. Efter att vi haft snorklar klart så åkte vi tillbaka till stranden för att hämta våra saker och ta en snabb dusch innan vi hoppade på den andra båten och åkte tillbaka till pontoonen där vi tog den stora båten tillbaka till fastlandet. På båten spelade live bandet igen. Denna gång spelade dom en låt från ABBA, super kul när man kan sjunga med ;) passade också på att sola lite på övre däck innan vi gick i land. När vi gick av båten så fick vi skjuts tillbaka till hotellet. Mini bussen vi åkte med hade dom målat super fint. Såg ut som en båt med massa passagerare på. När vi kom hem duschade vi snabbt innan det blev middag på stan. Efter middagen så tog vi oss ut på flippflopp jakt. Det gick över förväntan och vi hittade ett varsitt par :D vi passade även på att köpa med oss vatten hem. Slank ner en glass på vägen också ;) Nu blir det att sova! Godnatt