Herregud - 2020 är här nu. Här är vår resumé från året som gått!

Tack för 2019 – ett riktigt bra år för K-Beauty!När vi summerar året kan vi konstatera att 2019 var ett kanonår för K-Beauty. Koreansk hudvård har tagit ännu större position på den nordiska marknaden. Även i övriga Europa öppnar de stora kedjorna dörren till ökat utbud av märken. Franska märken spänner bågen och flera uppköp har skett där franska bolag låtit förvärva koreanska märken för dess innovation och teknik. Nu senast köptes Dr. Jart+  av Estée Lauder. Vi ser att koreansk hudvård har gått från att vara en trend till att etablera sig som en viktig kontinent på Beauty kartan.  Andelen återförsäljare har breddats, andelen köp ökar, fler märken tar sig in på marknaden och det allra viktigaste; produkter lämnar era hyllor oavsett om de är fysiska eller digitala. Det är det vi är allra gladast för vilket har gjort att vi tillsammans med er kunnat växa över 50 %. Vi har idag 25 koreanska märken. De två största märkena är IT`S Skin som i år tar första platsen från MISSHA. På tredje plats har vi HolikaHolika. Vi kunde i november berätta att vi lanserar två japanska märken som vi har exklusiv distribution för i hela Europa. Saborino och MomoPuri. Vi hoppas att ni kommer vara nyfikna på dessa! Saborino ligger i framkant med sitt miljötänk gällande multi-pack sheet mask´s med 30 st mask´s i varje paket och där varje sheet mask rengör huden, ger en återfuktning i form av sheet mask och sedan lämnar huden med en dag-cream. Så en 3-in-1 lösning helt enkelt; rengöring, masking och dagcream i ett.MomoPuri vars innehåll kommer från Japans egenodlade persikoträd. I japan menar man att ett gott betyg för din kind är om den även känns som en persika.   Vad har vi att se fram emot 2020?Miljöanpassade produkterProdukter med tydlig miljövänlig strategi för innehåll och kartong.  Smartare produkterEn sheet mask som gör fler saker samtidigt (även innehåller micro-nålar),  multi-packs, en mascara som även värnar ögonfransen och ger den ett starkare serum samtidigt osvInnovationen fortsätterSheet mask´s för bröst, rumpa, öron, nacke. Ja, för allt du kan tänka dig! Passa på att prova vårt nylanserade märke WHEN Beauty som har masker för bröst och nacke. Såklart formulerad i premium bio-cellolosa material Tekniska hudvårdsredskapHemma-spakänslan kommer ta vid ytterligare . Vi sheet-maskar oftare hemma, blandar masker och använder oss av moderna teknikprodukter för att förstärka effekten av vår hudvård.Make-up såklartK-Beauty make-up kommer få större plast på Beauty kartan. En mijöinrikad sådan,  biodynamiskt nedbrytbart glitter exempelvis. Klarare färger, en eyeliner kanske inte behöver vara svart? ett smokey eye kanske kan få vara rosa?  J-BeautyHudvård med tradition, ingredienser och livslång historia av att ta hand om sinne och hud från Japan