Thailand

Thailand... wow tänk att jag fick mitt förstahandsval till vintern. Det trodde jag aldrig! Speciellt när mitt namn inte fanns någonstans att hittande destinationlistorna kom i slutet av augusti/början av september. Men precis när jag klev ur planet på Arlanda den 19 september ringde Marie-Louise och sa att jag fått Thailand till vintern. Gissa om jag var glad!! Så efter mina semesterveckor hemma i Sverige gav jag mig i lördags i väg mot Thailand. Mötte upp Ella som ska jobba på samma hotell som mig och tillsammans flög vi till Phuket via Dubai och Bangkok. Flygresan gick så otroligt smidigt. Vi kollade film, åt mat, efterrätt, glass och sov. Väl framme i Phuket hämtade Hana upp oss på flygplatsen tillsammans med Suvi och Mario två andra reps. Istället för att åka ut till Khao Lak stannade vi i Phuket över natten eftersom vi ändå behövde fixa våra arbetsvisum där. Vi bodde där alla Phuket reps bor vilket var riktigt najsiga lägenheter. I morse gick jag, Ella och Suvi och köpte frukost på ett liter supermarket innan det var dags för dagens bestyr. Först besökte vi en fotoaffär där vi fixade fler passfoton på allihopa innan vi begav oss till sjukhuset för att få ett friskhetsintyg. Vi fick lämna blod och mäta och väga oss och svara på frågor om våra alkoholvanor etc. Tog år och dagar... så vi gick till KFC och åt lunch medan vi väntade. När vi äntligen var klara fick vi åka till kontoret i Phuket och signa massa papper och nu är det bara att vänta 2-3 veckor på våra arbetsvisum. Under den tiden har vi tid att åka på utflykter och studera dem samt ställa i ordning barnklubbarna så vi är redo till öppningen. Vid halv fem tiden var vi äntligen färdiga och kunde bege oss av till Khao Lak. Våra bostäder skulle vara redo att flytta in i idag men har blivit försenade så istället får vi spendera några nätter på hotellet vi ska jobba på. Det är otroligt fint och rummen vi bor i är helt nybyggda och alldeles amazing. Så fina! Hotellchefen är svensk så det är ju lite roligt. När vi kommit fram installerade vi oss i rummen och gick sedan och åt middag på en av hotellets alla restauranger. Suvi, Ella och jag spelade sedan lite kort innan vi alla gick till våra egna rum för att ta ett bad och gå och lägga oss. Vi är nu 11 från teamet här tror jag så en hel del saknas fortfarande! I morgon tror jag fem till kommer. Spännande! Än så länge är allt toppen och jag kommer troligtvis inte hinna eller orka blogga så mycket precis som i Turkiet...