Dag 7-11 - Lapoint surf camp

Under veckan har vi fått lära oss att surfa på lapoint surfcamp. Dagarna började med frukostbuffé. Med välbehövliga pannkakor med nutella (för de som äter nötter aka Tindra) frukt, rostad macka, ägg, juice, croissant och inget mer. Sedan hoppde vi in i de något rangliga surfvansen och gav oss av på en ca 40 minuter lång skumpig färd till surfskolan. Väl framme dränkte vi oss i solkräm så att man var helt grå i ansiktet och tog på oss våra ursnygga surfkläder. Vi hade sedan en liten genomgång av våg-teori eller liknande. Efter teorin satte vi på oss våra ännu snyggare hjälmar och gick den korta promenaden ned till stranden. Vi värmde upp och fick ytterligare en genomgång nere vid sanden där instruktörerna visade hur det skulle gå till. Sedan var det bara till att med skräckblandad förtjusning ge sig ut bland vågorna och öva på dagens huvudfokus ex. Komma upp på brädan, svänga, göra en ”eskimorole” och paddla utåt. Lektionerna var 2h och instruktörerna var skitsköna. Alla tre klarade att komma upp på brädan första dagen, HEJA OSS!!!!  Efteråt fick vi vattenmelon och duschade innan vi tog surfvanen tillbaka till campet. Väl tillbaka var det lunchdags och de flesta dagarna åt vi på campet där man kunde beställa lite olika maträtter av de som jobbade i köket. Efter lunchen var det ofta en aktivitet och sen middag på kvällen igen. Här är lite kort om vad som förrutom surfingen hände varje dag:Tis: Surfteori och lära känna lekar som var helt okOns: yoga och middag + beerpong på old man’s (en klubb och restaurang 1km från boendet) vi tre ställde såklart upp med ett lag och kom ända till semifinal vilket typ är en större prestation än surfingen. Tors: vilodag, vi tog en taxi in till seminyak och köpte en telefon till Tindra, JIPPI!!! Sedan fortsatte vi till ett köpcentrum med en berg-och-dalbana på taket. Där inne hittade för första gången en ”riktig” mataffär och shoppade loss på chips hyllan. Vi passade också på att köpa lite munkar och käka lunch. På lunchen testade vi kinesisk gröt med räkor och salta kex på!? Det var ganska gott tro det eller ej. På em chillade vi och åt middag.Fre: Tindra och Elsa tog en löptur till stranden och kollade in alla bakgator i Canggu. Sen var vi med på en Kulturell lektion med tjejerna i köket som bara vi på hela lägret var med på. Vi fick göra offergåvor och lära oss balinesisk dans (Vi va helt lost). Efter det var det skräpplockning på stranden där vi tillsammans samlade ihop 50kg på 30min. Som tack fick vi varsin drink på old man’s innan vi gick hem och körde Bali Olympics. Det var en slags dryckesfyrkamp med bl.a. kubb, irländsk julafton, flip the cup och limbo. Väldigt rolig kväll!Lör: Vi var först på en vårdcentral med Lovisa då hennes armar har börjar domna lite så vi ville kolla upp det. Han trodde att det va hennes mage som spökade och sa att det skulle gå över med ett varmt bad. Efter det var det yoga som bara Elsa gick på och vi testade även att stå på huvudet(dock utan att lyckas) Lovisa och Tindra åt glass :)) Sen var det sunsetdrinks på stranden innan vi åt middag på en restaurang i Canggu allihopa. Vi åt pizza och beställde mojjito då det var happy hour fick man 2 för 1, men mojitosen var inte alls goda så vi beställde in cola istället. Överlag tyckte vi att surflektionerna var väldigt bra och roliga med Rip curl surfschool. Vi tyckte väldigt mycket om själva campet vi bodde på och hela atmosfären där. Det var kanske lite mycket kemikalier i poolerna så att badkläderna missfärgades men annars var det najs. Vi måste också nämna våra husdjur vi hade på rummet, Petrus och Bert, två geckoödlor som hängde i vårat rum hela veckan, mysigt värre! Vi rekkomenderar verkligen surfskolan men själva lapoint var inte helt fantastiskt, vi skulle säga att mycket människorna som är runtomkring som gör hela grejen!