sommarvärme & oxford street

så , jag är tillbaka, jag har redigerat bilderna och är redo för en recap av vår london-resa!den började förra torsdagen, dvs den sjätte april med att vi gick upp 04:45. har ju vart piggare i mitt liv om man säger så , men när klockan slog 05:36 så satt vi ändå på trikken och var på väg. vi dödade lite tid på flygplatsen innan det var dags för oss att bege oss. vi halvsov på flyget och efter bara några timmar va vi framme. vi landade ca kl 9 på morgonen och slängde i oss en hamburgare (frukost) innan vi satte oss på bussen som skulle ta oss in till city. jag sov mestadels av vägen så tiden gick relativt fort trots att det egentligen tog hundra år för bussen (tips till oss själva är att ta tåget nästa gång...) att komma fram. vi åkte bland annat på baker street och jag blev självklart star strucked direkt haha. såg framför mig hur resten av resan skulle gå om jag blev star strucked av en GATA liksom 8-) vad blir jag inte av alla "sevärdigheter" i så fall , liksom ?väl framme så var det 18 grader och strålande sol. jag hade på mig min mest engelska outfit såklart: eftersom vi var där ganska tidigt så var inte vårt hotellrum färdigstädat än, så vi gick iväg typ 300 m till närmsta restaurang och åt lunch.det blev ett steak house av något slag, inte det bästa vi ätit men det var gött att få i sig lite energi iallafall.  vi lämnade stället innan vi ens kommit kändes det som, och promenerade tillbaka till hotellet. dom hade burit upp vår väska och allt så det var bara för oss att fräscha till oss en aning, byta om till en svalare outfit och sen ge oss ut för att "göra stan" . vi tänkte göra det simpelt för oss och började med oxford street. fyra hållplatser med metron så var vi där. som synes så fanns det en del att hugga tänderna i men efter tre butiker (ca 4 våningar i varje butik) så kände vi att blodsockret var borta sedan länge så vi satte oss ner för en kaffe. utomhus!!!!! det kändes som att det var juni ungefär. så jäkla skönt var det. där satt vi och tittade på folk och planerade vårt nästa drag, så att säga. efter en timme eller så fortsatte vi alltså vår vandring och vi kom inte tomhänta ut från butikerna. dock så hann vi bara gå åt ena hållet , alltså hälften av alla butiker men so far so good. det viktigaste på min lista var skor och blev inte besviken. hittade ett par på första försöket, wooop! vi gick där kanske tre och en halv timme innan magarna började kurra och vi tog första bästa restaurang som låg på en sidogata helt random.  italienskt blev det , och jag åt en skaldjurspasta. väldigt gott :-)efter middagen promenerade vi vidare och vi var inte hemma fören halv elva eller något på kvällen. heeeeeeeelt slut.  vi däckade ganska snabbt efter det ska jag be att få tala om.dagen därpå var det min födelsedag, men det berättar jag om en annan dag. kos og klem :-*