TJOCK MKT BESÖK

TJO! HOW YOU DOING Sen sist så har Hakop varit på besök och det var fett kul! Vi hittade på massor och hade roligt! Det var dock en hungrig vecka för mig så varje gång jag blev hungrig så vart jag sur...... Men det var kul att resa med Hakop för han var så entusiastisk och uppskattade allt så mycket! Sen den här veckan har Ollan varit här som sällskap medans Noah har varit i Kurdistan med sina vänner! Och det är därför jag skriver detta inlägg för att förklara återigen hur mycket otur vi har haft.... oturen gäller främst restauranger Torsdag 28/4 Ollan skulle komma vid 21.45 men hennes flyg var försenat till 00.40... Så vi var hemma fett sent. Vi sov i Ashdod första natten iaf. Fredag Vi hade verkligen sett framemot att äta frukost på stranden men det var reserverat för bröllop, så otur började redan här.. Så vi fick äta någon annanstans som inte var lika gott dock. Sen körde vi vi Noah till flygplatsen och sen gick vi på Shuk i Tel Aviv. Det var fett trevligt och vi snackade runt med folk hade det bra. Sen åt vi på Shuken och det var faktiskt väldigt gott. Sen la vi oss ganska tidigt för vi skulle upp tidigt och vandra på Masada... trodde vi ja. Jag vaknade kl 00.45 av att grannarna spelar hög musik och sjunger karaoke... Och så lät det till kl 04.30. Så det blev ingen sömn och därför ingen Masada. Vi gick iaf ut i korridoren för att säga till grannarna att sänka musiken och när vi kommer ut i korridoren står det en kille och redan knackar på deras dörr, när jag frågar honom om han ska på festen säger han nej utan att han ska be dem sänka. Men när grannarna väl öppnar så känner han dem och har ljudit för oss... Grannarna sänkte aldrig utan fortsatte festandet. Lördag Vi spenderade hela dagen på stranden istället med alla miljoner hundar på stranden. Sen på kvällen hade jag bokat bord på La Tigre, bästa pizzan här. Jag tog samma pizza som jag alltid brukar göra.. men dem gjorde den fel första gången och kom ut med parmesan på den så jag skickade tillbaka den. Andra pizzan som kom in var råååååå.... alltså helt degig, det var verkligen inte gott.... Söndag Idag vandrade vi på Masade och badade i döda havet, och det var så jävla härligt och typ det bästa jag har gjort. På kvällen så lagade jag korvstroganoff till oss. Måndag Vi spenderade dagen på Jaffa och bara gick runt. Vi skulle äta på Abu Hassan men de renoverade... så vi skulle gå till den andra Abu Hassan men den var också stängd den dagen.... fattade noll! Så vi satte oss någon annanstans äntligen eftersom det såg okej ut, men när vi ska beställa så säger han att dem inte har hälften av menyn... så vi börjar leta igen. Till slut sätter vi oss på ett ställe och beställer varma mackor.. På kvällen åt vi korvstroganoff igen hahah. Tisdag Idag åkte vi till Jerusalem, tog 100 år att komma dit för GPSen var sjuk i huvudet eller så hade dem stängt av alla vägar på grund av högtid. Vi kommer till Jerusalem och ALLT är stängt. Asså aldrig sett en så död stad. Det fanns knappt någon marknad eller något.... det var som att gå dit och kolla på muren och tillbaka. Det var värdelöst. Berättade massa historia för min gäst men precis som på hela resan var det otroligt ouppskattat. Orkar inte ens prata om det. På kvällen skulle vi äta Goodness och åker dit och allt men det är stängt. Märker att ALLLLLT i hela Tel Aviv är stängt. Asåå inte ens en kiss är öppen. Så det blev korvstroganoff. Onsdag Försökte boka massa aktiviteter till idag men aalllllt vart stängt. Har blivit tokig och galen. Ingenting har gått som planerat. Så vi pluggade hemma till 13 och sen åt vi på hörnet i Florentin. Sen gick vi till stranden och hängde där och spelade Skipo. Sen på kvällen hade jag bokat bor på Old man and the sea. När vi åt där med Hakop var det dunder. Men idag var maten slängd och min mat var så äcklig att jag närstan spottade ut. Så är hungrig nu när jag sitter och skriver.. Vi var hemma tidigt idag precis som alla andra dagar och glor på varandra (telefonerna), tror inte jag har haft så mycket skärmtid någonting. TorsdagImorgon åker Ollan hem, det är independent day så vi ska bara hänga runt på gatorna innan hennes flyg. ÄNTLIGEN