Highway 1, Lompoc och Los Angeles

Hej på er godingar! Vilken vecka vi har haft. Det har varit både med-och motgångar på denna resan. I San Francisco var allt superbra, men när vi skulle åka därifrån blev det lite krabb med biluthyrningsfirman vilket tog tid och energi från oss. Efter mycket om och men löste i alla fall allt sig. Vi åkte från SF till Lompoc på Highway 1 och jag kan bara säga wow! Det var lite dimmigt, men såååå fint. Flera utsikter som man aldrig kommer att glömma. Vi sov i Lompoc över natten för att pausa lite. På morgonen fortsatte vi till Los Angeles. Här bor vi på ett AirBnb i Hollywood. Det är varmt och gött i LA, men så mycket folk och trafik. Idag körde vi till Santa Monica och det tog två timmar att köra 2,5 mil. Alltså vi visste ju att det skulle vara intensiv trafik, men alltså två timmar?! Haha, man får ju panik.  I LA har vi hunnit med så mycket, trots trafikkaos. Första dagen så gick vi på Walk of Fame och åt på en italiensk restaurang. Den pizzan som ni ser där får helt klart 5/5 kronor.  I måndags var vi på Universal Studios. Det var riktigt häftigt och jag var ju i himlen när vi kom till Harry Potter-delen. När vi kom hem från Universal blev dock båda väldigt dåliga. Båda två började må väldigt illa och .. ja, ni kan nog räkna ut resten. Efter en hemsk natt så mådde i alla fall båda bättre.  Igår var vi i Griffith Park och promenerade. Vi var även hyfsat nära Hollywood-skylten och Griffith Observatory. På kvällen åkte vi till Santa Monica och promenerade vid piren samt åt god mexikansk mat. Vi älskade Santa Monica så vi åkte dit idag med. Vi har solat, badat och tagit det lugnt. På eftermiddagen sprang jag 5 km på stranden och det var helt underbart. Vid 17-tiden åt vi middag på Cheescake Factory och det var mycket gott. Nu har vi tittat på Bachelorette och ska snart sova. Imorgon bär det av till Six Flags Magic Mountain. Där ska vi åka massa berg-och dalbanor. Ha det finfint så hörs vi snart igen. Kram!