Dag 2

Den här dagen var det egentligen inget jätte speciellt som hände. På morgonen körde vår värdmamma oss till ett ställe där hela gruppen mötes. Vi köpte våra busskort och sedan gjorde vi lite lekar. Vi väntade nämligen på att en polis skulle komma och informera oss om olika regler och tipsa oss om vad vi inte borde göra för vår egna säkerhet. Var väl egentligen inga konstigheter så länge man har förnuft. Där efter fick vi göra ett placementtest för att de skulle kolla hur bra vår engelska var. Så vi gjorde ett grammatik test, ett skriftligt och sen fick vi prata med en lärare en kort stund. Tyckte det kändes ganska bra men vågade inte ta ut något i förväg.  När skolan var klar för dagen guidade de oss lite i Torquay mest så vi skulle kunna hitta på egen hand resten av resan. När de hade visat det viktigaste fick vi lite free-time där i kunde gå och känna staden på egen hand. Jag kollade lite i affärer men handlade inget speciellt eftersom jag ville spara mina pengar till senare tillfälle. När vi skulle hem var vi inte helt säkra om vart vi skulle hoppa av så vi råkade åka en station för långt. Som tur var, var det inte så långt i mellan så det gjorde inte så mycket. Åt middag med värdpappan då vår värdmamma jobbade. Snackade med honom och lärde känna honom och för mig var det första gången som jag åt tillsammans med de andra då jag kom fram sent på kvällen igår. Senare på kvällen samlades vi igen och lekte några till lekar där vi fortsatte att presentera oss. Det var väldigt svårt att komma ihåg vad alla hette då det var så många namn man skulle lägga på minnet. Antar att det kommer av sig själv.  Clocktower vilket var vår vanligaste mötesplats.