Dag 1 - Resdag

Hela första dagen gick åt att resa. Att ta sig från Kastrup till min värdfamilj i Torquay. Väckarklockan ringde runt sju och vid åtta åkte bilen. Jag tog tåget till Danmark, Kastrup, där jag träffade ledaren som skulle möta upp oss ungdomar som skulle åka till England. När alla var samlade så gick vi tillsammans och checkade in och sen var det dags att säga hejdå till familjen. Tillsammans gick vi igenom säkerhetskontrollen innan vi gick mot gaten. Tyvärr hade vi lite bråttom så vi fick endast gå igenom taxfreen. Samtidigt var de kanske bra eftersom jag då inte kunde handla upp mina pengar där. Planet skulle lyft vid tolv men såklart blev det lite förseningar. Trots förseningarna lyckades piloterna köra in och vi landade i tid. Flygresan gick förövrigt bra, dock var den lite långtråkig enligt mig. Vi hämtade ut vårat bagage. Där efter fick vi bara sitta och vänta. Vi väntade på en grupp italienare som vi skulle åka buss tillsammans ner till Torquay. Sisådär 3 timmar senare anlände dem och vi kunde börja våran bussresa ner till Torquay. Tyävrr så var det en ganska liten buss vilket gjorde att den 4 timmars långa resan ner väldigt lång. Ovan på detta var man väldigt trött och allt jag ville var att komma fram. Efter ungefär halva resan stannade vi och personerna som ville kunde handla något att äta.  När vi väl anlände till Torquay hämtade värdfamiljerna upp en. Det var min värdmamma som hämtade mig. Var väldigt nervös att det skulle bli stelt i bilen men det blev det verkligen inte. Värdmamma var väldigt bra på att snacka så vi snackade ganska mycket och även om det var på engelska gick det väldigt bra. När vi kom hem fick jag mitt rum och träffade dem andra som jag skulle bo med, en tjej från Uppsala och en från Stockholm. De andra två delade rum på ovanvåningen medans jag fick ett eget på nedervåningen vilket enligt mig hade både för- och nackdelar.   Fick läsa en informtionslapp där det viktigaste sakerna fanns som värdfamiljen hade gjort. Saker som man inte direkt hade vågat att fråga efter den första dagen. De hade även skrivit ut en karta och busstidtabellen. Vi bestämde även vad vi skulle ha i våra lunchmackor och vad vi skulle äta till middag den kommande veckan. Vi satt sedan och pratade lite och lärde känna varandra. Vi skulle trots allt bo tillsammans i mer än två veckor. Samtidigt satt jag själv och åt lite. Eftersom det var ganska sent som jag anlände fick jag äta själv då de andra redan hade ätit.  Kanske inte den roligaste delen att läsa om men det är trots allt en del av resan och därför skriver jag om den.