Välkommen!

Vem är jag?   Jag heter Sofia Össmar, är 17 men väldigt snart 18 år gammal. Jag bor ute i skogen bland älgarna och trallar oftast runt med ett leende på läpparna. Jag älskar att kramas, äta och att vara med på bild. Jag har alldeles för mycket medkänsla i min kropp och är ibland lite självisk.    Vad är det här?   Detta är mitt projektarbete; en blogg där jag kommer publicera artiklar och insändare, som jag själv har skrivit, angående varierande ämnen som berör ganska många. Min förhoppning är att även ni ska vara med och diskutera här på bloggen och dela med er av era åsikter.   Varför?   Som sagt är detta mitt projektarbete som jag gör eftersom jag går sista året på gymnasiet. Anledningen till att jag valt att publicera det genom en blogg på internet är för att jag vill att fler ska kunna ta del av det och dessutom diskutera kring ämnena.   Men vadå för ämnen?   Först ut är en artikel om dagens kroppsideal "size zero" och huruvida media påverkar oss när det gäller just hur vi ser på våra kroppar. Vem bestämmer vad som idealet? Hur mycket påverkas vi?