Chiagröt

  Denna fina bild är hämtad härifrån   Hej på er!Här kommer receptet till den makalöst goda chiagröten jag har provat här hemma det senaste:   5 msk chiafrön 2 dl mjölk 1 dl blåbär vaniljpulver agavesirap lite salt   Det enda man gör är att blanda ihop allt och sedan hälla ner det i en burk med lock på. Jag använder mig av frysta blåbär så det jag gör är att jag mixar blåbären i mixer/matberedare med hälften av mjölken, sedan häller jag i allt annat utom chiafröna, och mixar igen så det blir en rinnig smet. Sedan häller jag upp allt i burken och när jag gjort det tillsätter jag fröna, blandar ihop ordentligt och sen på med locket och in i kylen.  Det blir bäst om gröten får stå i några timmar (annars blir det liksom inget gröt), jag låter min stå över natten och sedan har man en klar smarrig frukost på morgonen. När gröten är klar brukar jag hälla på lite mjölk, färska bär, banan och jordnötssmör och röra runt och sen in i micron så den blir ljummen och smarrig!    Receptet hittade jag här.