Naturskyddsföreningen

Det finns två "märken" inom svensk ekologisk kultur (om man kan säga så) som jag älskar, och det är KRAV och Naturskyddsföreningen. Om någonting är KRAV-märkt litar jag på det för jag vet att KRAV håller väldigt höga krav (höhö) och Naturskyddsföreningen är enligt mig den mest engagerade miljöskyddsföreningen som finns i Sverige, och de gör ett hästjobb för att informera, upplysa och påverka till en miljövänligare vardagsliv.   Dock har jag varit så otroligt seg på att bli medlem, men igår fick jag äntligen tummen ur och tog mig tid (det tog seriöst 2 minuter) till att fylla i en liten blankett jag haft hemma jättelänge. Jag valde ungdomsmedlemskap som kostar 16 (!!) kr i månaden + en valfri gåva på 25 kr i månaden. Så jag kommer stödja Naturskyddsföreningen med 41 kr i månaden, vilket är som en öl ute om man ska jämföra det.  Detta är inte mycket, men tänkt om fler gick med och gav denna lilla summa som knappt märks! Jag tycker det är jättebra att Naturskyddsföreningen annonserar här till höger just nu när jag håller på att skriva inlägget, med den här bilden:     För då kanske fler väljer att gå med!HÄR kan du gå med i Naturskyddsföreningen för en löjligt liten summa, och HÄR kan du läsa mer om vad exakt Naturskyddsföreningen gör.  GÅ MED IDAG! :)