Detta samhälle vart e det på väg?!

Detta inlägg tillägnar jag till att berätta min syn på detta samhälle vi lever i. Vi kan väl börja med hur det är i skolan (iallafall min). Alla ska se ut som alla andra är någon på något annat sätt är den personen inget att ha. Alla måste hålla sig till den så kallade "status personen" och alla måste ha samma attityd samma personlighet är det någon som är på ett annat sätt är som sagt den inget att ha. Sen måste man vara pinsmall, ha stora bröst och stor röv. Har man inte det är man inte "snygg eller sexig" Om man är sig själv eller klär sig som man vill, ska man bli mobbad och utstöt? Alltså seriöst jag fattar fan inte! Eller om man är lite nördig av sig eller pluggar och har A i alla ämnen är man en tönt. Vadå är F coolt att ha? Haha nej man kommer inte långt med det. Och om man är lite överviktigt eller lite ifrån "small" är man den där tjocka fetta personen. Och bara för man gillar att äta eller mat, ska man väl ändå inte få höra jävla fetto. Man ska väl ändå inte behöva svälta sig för man är rädd vad andra säger och tycker om en?! Liksom snälla var är samhället på väg? Rätt åt helvete. Detta leder till att många begår självmord för det får höra att dom inte är tillräckliga. Får hat, blir mobbade. Detta är fan inte rätt. Jag själv har en hemsk bakgrund när det gäller skolan, och har inte det bäst i skolan. Jag tänker berätta lite om min historia. Det hela började väl egentligen när jag gick i förskolan och vi hade idrott och skulle bytta om. Det är liksom så att jag föddes sjuk med ett hjärtsjukdom och opererades för det, har ett stort fett ärr på min mage/ bröst. Så då i förskolan, såg alla tjejer och killar det och tyckte det var äckligt, fult och att jag var helt missbildad. Kan ni fatta 6 åringar säga så till en annan 6 åring? Det är fan sjukt. Ända sedan dess har det hållet på. Folk har dragit upp min tröja för att sedan kunna döma mitt ärr och få en syn av mina "alldeles för små bröst" jag har iallafall inte falska bröst. Och nu i 8:an började jag försöka hitta den jag vill vara, men då har jag bara blivit utstöt är själv på rasterna. Jag liksom gillar hip hop och swag stilen men bara för man är sig själv är man fan en sjuk idiot. Har fått höra ett och annat ord i mitt skolliv. T.ex. Emo bara för jag skärt/skär mig. Har folk ens en aning om varför man gör det? Man gör det för hjälp! Man vill få hjälp men den hjälpen får man inte så det blir som en drog att få ut alla känslor. En sak som är rolig en tjej började i min klass i 7:an vi blev vänner och osv. Hon förstörde 5 vänskaper jag hade och jag gillade det till jag opererades igen för hjärtat förra hösten. Det som är kul hon säger att hon mådde dåligt i 6:an därför hon började på min skola i 7:an. Men om hon nu mått så dåligt innan bör väl hon förstå? Men nej allt kretsar runt just henne. Man vill skratta åt den falska h**an! Det ända för henne är sex hela tiden. Och jag får inte bytta skola heller vilket jag hatar. Ingen fattar hur dåligt jag haft det i skolan ända sen jag började i skolan. Det hjälper inte att man gråter heller, för det är inte tillräckligt! Vadå inte tillräckligt! Vadå jag gråter för det är kul?! Jag kan inte fatta detta samhälle man lever i. Men en sak vet jag"Ingen bryr sig för än det är försent" och "lita inte på någon" Ett långt inlägg det blev men jag orkar inte. Folk låssas dom bryr sig för de säger till kuratorn på skolan men det hjälper ju inte. Aja tjarå, nu ska jag fortsätta sura över detta skit ställe man är fast i!!!