Ale Jennylund 2 Sep 2012

      Hm, resultatmässigt är de ju samma i båda klasserna men känslan var helt annorlunda. Första rundan (andra filmen) red jag en 125 klass. Aero var loj, inte på g och hade två ner vilket han kan ta på sig helt, vi borde helt enkelt varit felfria. Ändrade några saker till 130 klassen, så som att rida fram hårdare, var strängare med honom och verkligen såg till att det var mig han lyssnade på HELA tiden. Med det i bagaget gick jag in med ett jävla annamma och det resulterade i att jag red heeeela banan, jag fick kämpa för att hålla honom fokuserad för han började kännas lite trött så jag red på honom lite för mkt in i tre kombinationen men just då hade jag inget val, så han blev helt enkelt lite stum och låg på b-hindret vilket resulterade i ett ner sedan rev vi sista som va ett plank och det finns inte så mkt att säga om det. Vi borde inte haft enr det, men han orkade nog helt enkelt inte hoppa upp sig. Båda banorna var långa och med många språng. 130 klassen va en A1:a och hade 11 hinder i GRUNDEN med 14 språng, så det var helt enkelt inte så konstigt.   Jag är iallafall nöjd med min egen insats i andra klassen, det var inte min snyggaste runda kanske men jäklar vad jag kämpade. Nästa tävling blir det högre för att hålla hästen lika motiverad och fokuserad!