Idag är det freeeedag

I alla fall för mig, har jobbat 5dagar i rad och är ledig imorgon. Visserligen bara en dag för sen är det på det igen för ytterligare 4dagars jobb. Men idag har jag fredagskänsla. Har en trött och sliten man som ligger i soffan och sussar så jag ska lyxa till det med en öl och sedan laga lite mat till oss. Orkar verkligen inte handla så ska försöka slänga ihop något med vad som finns, lutar åt köttfärssoppa (finns inte så mycket att välja på här hemma haha).   Hade samtal med chefen idag och vet ni vad?! Jag har fast jobb från och med 1a januari och ska börja gå bredvid på akuten för att vara där och jobba en period nu nästa år. Grymt taggad! + att region Skåne idag gick ut med att alla sjuksköterskor ska få en löneökning på 1500kr/mån från och med November. Inget dåligt plus på kontot varje månad, det tackar och bugar vi för. Verkar som att min semester i december är täckt med personal också så den 3e drar vi till Florida, blir till att uppleva USA för första gången i mitt liv.   Så trots att det är bäckmörkt ute och att klockan känns som närmre midnatt redan så är jag full av energi idag! Köpte dessutom Lars Kepplers nya bok igår och började läsa idag, redan fast!