Kroppsuppfattning och komplex

Såg en video idag på youtube ang människors kroppsuppfattning och komplex samt hur tankarna runt sin kropp skilde sig från barn och vuxna. 50 människor får frågan "Om du fick chansen att ändra en sak på din kropp, vad skulle det då vara?" Resultatet av hur svaren skilde sig mellan barn och vuxna var väldigt talande och visar på hur fantastiska barns hjärnor är. Synd bara att de också kommer växa upp i en värld av ideeal och att de säkert kommer önska sig en mindre näsa, smalare midja och större muskler när de blir stora istället för att önska sig vingar, alvöron mm. Underbart att en del av barnen sitter och funderar länge för att till slut komma fram till INGENTING!   Jag började själv fundera på det. Till en början dök det upp mycket, längre ben, fastare bröst, smalare fingrar, tjockare hår, mindre vader mm. Men när jag väl funderade över det och tvingade mig själv att välja en sak så blev svaret faktiskt just INGENTING. Nej faktiskt inte, det är inte bara som jag säger, jag menar det. Det finns inte en cm jag vill ändra på mig själv för det här är jag, jag är fantastisk och min kropp är fantastisk. Jag kan visst stå i spegeln och sucka men när det kommer till kritan är jag sjukt stolt över min kropp och allt vad den kan åstakomma. Grymt häftigt! Jag vet också att jag aldrig någonsin skulle bli lyckligare av att ha smalare fingrar eller längre ben.   Så snälla alla, ALLA människokroppar är fantastiska, vackra och grymma. Älska din kropp och ta hand om den!