Lördagsjogg

Distans: 3,8km Tid: Drygt 23min Medelhastighet: 6.29min/km Form: Något seg i benen sista 2 men i övrigt kändes det riktigt bra.   Med tanke på att jag haft ett längre uppehåll nyligen är jag sjukt nöjd, mitt personbästa är 6.16min/km på den distansen och det är inte långt ifrån. Helt sjukt vad underbart det är när man i perioder kommer in i riktigt bra andning med full kontroll, långa djupa andetag, upp och ut med bröstet, in genom näsan och ut genom munnen. Den där känslan när man kan bibehålla samma rytm i andningen trots att man ökar takten och pulsen.    En kopp kaffe nu, tvätta, bädda sängar och storstäda här hemma. Inatt kommer familjen hem. Tänkte erbjuda att jag kunde köra och hämta dem men Zacki var visst redan inställd på det så visst varsågod, jag tar gärna ett glas vin till lasagnen ikväll. Har ju faktiskt lite korthelg nu, slutade jobba 15 och börjar 13.30 imorgon så näääästan 24timmar ledigt. Har för övrigt fått en jäääätteböld på kinden....