Men du ser inte sjuk ut!

  Alla frågar mig alltid hur jag mår och jag kan aldrig förklara hur jag faktiskt mår. Det är så sjukt jobbigt att leva med en osynlig sjukdom. Alla säger jämt "Men du ser inte sjuk ut" det man måste komma ihåg är att bara för att man inte alltid ser sjuk betyder inte att man inte är sjuk. Jag har levt med endometrios sen jag var 11 år alltså i 7 år. Och ända sen jag blev sjuk har jag blivit trakasserad i skolan av klasskompisar, lärare och till och med läkare. Ingen har trott mig och ingen förstår hur det är att vara i den här sitsen fören man är i den själv. Jag har levt halva mitt liv i sängen just för att jag mår för dåligt helt enkelt att ta mig upp från den. Men nu är det någon som har kommit med "The spoon theory" som ett sätt att förklara osynliga sjukdomar. Det känns som ett steg närmare att få folk att förstå hur vi faktiskt mår. Ni kan läsa artikeln om the theory spoons HÄR!  Hoppas ni får en uppfattning av det hela, och hur svårt det faktiskt är.   Kram