fortsättning-istället-för-nystart

  " Nystart " är ett så väldigt romantiserat koncept vilket säkerligen funkar för en del där de gör om hela sin vardag och utstrålning inom en väldigt kort tidsram. För resten av oss - som jag insett är fler än jag trodde - så får man ta det bit för bit.Man kan ju faktiskt ta sig igenom rätt många skeden av ohälsa obemärkt om man bara gör det i tillräckligt små portioner, men då med risken att tröttna och tappa räkningen.Hösten var till mesta del arg, men tillät mig även att spela Biowares Mass Effect-triologi, börja spela i en rollspelskampanj på nästan stadig basis samt att pröva på att lajva Vampire-lajv. I kollektivet genomförde vi Halloween-, Glögg- och Nyårs-fester och jag hade äran att besöka mitt första Toga-partaj som inte bara bjöd på absurda minnen men även en längre bekantskap.Jag är fortfarande arbetslös och får fortfarande motta de mest udda blickar när folk får veta det. Huruvida jag ska tolka det som en komplimang att de är skeptiska till hur någon så fantastisk som jag kan vara utan anställning, eller om det helt enkelt är ett klassiskt utdömande är svårt att avgöra men jag försöker att ta det med ro. Det har stimulerat fram den gamla vanan från sista terminen i London att istället för att svara med "jag-vet-inte-jag-har-ingen-framtid-skjut-mig", helt enkelt säga att man är eller ska bli astronaut. Eller monark.Oftast går poängen fram.