Morgonpass på fitness

Tjao, tänkte precis lägga mig men innan det skall jag berätta lite om hur dagen i morgon kommer se ut. Jag börjar med att vakna kl.5 för att ta min väska och cykla iväg till gymmet. Kör en 90 minuter powerwalk där och packar sedan ihop och drar  till skolan. I morgon ska vi åka till hstad för att besöka gymnasiemässan. Efter det åker vi tillbaka hem och jag drar hemåt och käkar. Runt kl 17:00 drar jag till gymmet och kör Triceps/axlar och sticker därefter hem. Sedan får jag se vad kvällen bjuder på :) Varför powerwalk på 90 min när man kan springa intensivt i 30min??   Jo, när man springer i hög hastighet hämtar kroppen energi från kolhydraterna som är lagrade i musklerna (glykogenet). Och konditionen tränas. Går man halvintensivt i en takt så att man hade kunnat tala med en person jämte så förbränner kroppen fettet för att ta energi och inte från kolhydraterna. Visst tar kroppen en del kolhydrater men ungefär fyra gånger mindre än när man springer i hög hastighet. Med andra ord så är snabba promenader bättre för att förbränna fett. Handlar helt enkelt om vad för syfte man har med sin träning. Jag vill kombinera min styrketräning med fettförbränning snarare än konditionsträning (för tillfället).         GODNATT!