Mina favorit caféer i Göteborg!

Jag fick en kommentar om jag inte kunde göra ett inlägg om mina favoritcaféer i Göteborg så jag tänkte jag kunde lägga in det! Jag brukar dock inte fika så jätteofta faktiskt (inte längre), men köper kaffe/chai eller något att dricka nästan varje dag. Caféerna är inte i någon ordning, hoppas du blir nöjd :)         1. Espresso House - Klassikern, finns lite överallt t.ex. i Arkaden, Nordstan, NK och Vasagatan. Här brukar jag inte fika så ofta men köper ofta dricka påväg hem från skolan (lite för ofta...) Rekommenderar Chailatte, Vanilla Latte, Varm choklad och Frapino.         2. Condeco - Här fikar jag ganska ofta, de har jättegoda ciabatta! Det finns bl.a. i kompassen, Linnégatan och Kungsportsavenyn.         3. Kafé Vanilj - Ett jättemysigt och trevligt café, det mesta är gott! Har faktiskt inget speciellt att rekommendera men även de har goda ciabatta och ibland har de jättegoda brownies, men det är bara ibland... Finns på Kyrkogatan, som ligger ganska nära Domkyrkan.       Starbucks - Ja, alla känner väl till Starbucks. De öppnade väldigt nyligen på Centralen här i Göteborg. Jag brukar inte gå dit så ofta, det är oftast jättelång kö och så är det ganska dyrt med, men ibland är jag där. De har faktiskt lyckats få det rätt mysigt trots att det ligger på centralen, men jag hoppas ändå på att de öppnar fler inne i stan.