UTAN DINA ANDETAG

      Carolina Wallin Pérez – Utan dina andetag             Jag vet att du soverKänner värmen från din hudBara lukten gör mig svagMen jag vågar inte väcka dig nuJag skulle ge digAllting du pekar påMen bara när du inte hörVågar jag säga såJag kan inte ens gåUtan din luft i mina lungorJag kan inte ens ståNär du inte ser påOch genomskinlig grå blir jagUtan dina andetagMin klocka har stannatUnder dina ögonlockFladdrar drömmarna förbiInuti är du fjäderlätt och vitOch utan ett ljudMitt hjärta i din handHar jag tappat bort mitt språkDet fastnar i ditt hårJag kan inte ens gåUtan din luft i mina lungorJag kan inte ens ståNär du inte ser påOch färglös som en tår blir jagUtan dina andetagJag kan inte ens gåUtan din luft i mina lungorJag kan inte ens ståOm du inte ser påOch genomskinlig gråVad vore jagUtan dina andetagVad vore jagUtan dina andetag