EN BILD - TUSEN ORD

Ja, visst är det så. För mig betyder bilder väldigt mycket.De framhäver så många olika känslor och minnen. Jag kan sitta och kolla på gamla som nya bilder i flera timmar och åka tillbaka till stället med tanken eller omringas av känslor som bilden giver mig.     Den här bilden ligger mig så nära hjärtat en bild kan.Det är min mamma på bilden, vi befinner oss i Cypern. En kväll bestämde vi oss att sätta klockan på 05:00 för att se den berömda soluppgången.  Det var mörkt när vi vaknade och tröttheten var hög.  Men vi gick ut ändå, gatorna var tomma och mörka, bargatorna släckta. Vi satte oss på varsin solstol och bara väntade. En hurtig människa joggade förbi oss. Sen sakta men säkert, dök solen upp, bakom horisonten upp mot oss och gav oss ett varmt och fint orangeljus. Underbart.   Den här bilden ger mig sommarkänslor. Bara fötter i skvalpande vatten. Gillar hur fotot fångar rörelserna.   När jag ser denna bilden fylls jag av glädje men samtidigt rädsla. För jag minns hur rädda vi var när den nyfikna söta räven dök upp, helt plötsligt out of nowhere. Men vi var samtidigt lyckliga och glada för att den upplevelsen är det inte många som får uppleva. Som vi skröt till allt och alla den dagen, vi hade sett en räv.   En bild från Menorca. Även denna resa med min underbara mamma.Vi åkte med en båt över till en annan liten vacker ö där vi spenderade dagen. Blir så rofylld av semester bilder, just för att jag älskar värmen och att jag utför de med den person jag älskar mest.   Ännu en semester/resebild. Men här med några gamla klasskompisar från grundskolan, en klassresa alltså.Frihet och lycka. Vi kände oss så fria och lyckliga. Vi kunde göra vad vi ville (mjaaa, nästan iallafall). Här är vi på en gata med partyhattar och tutor. Fulla av energi.