HYSTERIN -> ORTOREXI

Grymt kul och härligt att folk känner motivation och har energin till träning.   Men herregud vilken hysteri det blivit och vad det har gått överstyr. Det har blivit sjukligt. Det har gått så långt att folk är totalt besatta. Utför de inte deras ritualträning mår de dåligt - deprimerade. Jag håller med, träning ökar livskvalitén, iallafall för mig, då jag endast skriver om huruvida min syn på ämnet är, inte eran. Men att träningen blir till ett beroende är då inte livskvalité. Ryser när jag läser och ser hur de flesta trycker i sig proteinpreparat och ska gå på dieter för att få it-kroppen. Jag är så säker på att 75 % av de som är addicted till träningen inte tränar för att få ett balanserat fysiskt och psykiskt-samspel utan för att se "bättre" ut. De är inte välmåendet i kroppen de är ute efter utan det ytliga. Inte nog med beroendet så känner de ett behov av att posta deras träning på alla sociala nätverk som existerar. I hopp om att någon faktiskt bryr sig, i hopp med att få bekräftelse av omgivningen av att de är duktiga.   Träning är grymt kul och härligt. Finns nog ingen härligare känsla av slutet av ett svettigt pass. MEN hysterin kring ämnet har gått överstyr. Usch. - gör det för dig själv inte för andra.