Moas praktik , sen första dagen

Första dagen på praktiken Guten morgen,Moa här och jag tänkte berätta om gårdagens första praktikdag. Jag är tyvärr inte på min praktikplats idag eftersom att jag har drabbats av migrän men det går förhoppningsvis över inför morgondagen. Det blev en tidig morgon för mig eftersom Jag skulle börja på Food Hotel klockan 8 och behövde därför ta ett tåg som gick 7:02 om jag skulle hinna i tid till Neuwied som ligger 20 minuter med tåg ifrån Linz. Morgonen blev dock stressig då jag och Annie missbedömde hur lång tid det skulle ta att gå från lägenheten till tågstationen så det blev en liten smärre joggingtur till tåget. Väl på stationen får vi reda på att tåget har blivit inställt på grund av tekniska fel så jag kommer försent första dagen, jättepinsamt.  Personalen på hotellet förstod och så var det inget mer med det. Just igår fick jag vara i restaurangen och i konferensen. Jag fick putsa bestick, vara i disken och förbereda inför lunchen. På konferensen så fick jag fylla på dricka och göra nya sittningar.  "You speak German?" Däremot är kommunikationen med personalen ganska svår. Många av dem kan inte engelska vilket gör att det är svårt för dem att ge mig direktiv som jag ska förstå. Jag går ursprungligen hotell och turism med inriktning turism och resor och har aldrig haft praktik på ett hotell innan.. så det gör att jag är väldigt osäker på om jag gör rätt och såna saker. Men jag vet att det löser sig med tiden troligtvis. Fick sluta praktiken 15:30, men från och med nu kommer jag att gå från 10, och jag tror jag kommer sluta 16.30 då, men det vet jag ännu inte. Ha det superbra alla så hörs vi,Auf wiedersehenMoa