GREKLAND DAG 4-7

Dag fyra var sista dagen med hyrbil och vi hade en hel del stopp på kartan som vi inte hade hunnit med. Först körde vi en snabb sväng genom Samos stad och små gränder där för att sedan bege oss ut på riktigt skumpiga vägar på jakt efter stränder.  Vi gjorde ett spontant stopp och slingrade oss ner med bilen och hittade den här fantastiska platsen!  Passade på att snorkla och fota. Påväg mot Bay Klima gjorde vi ett stopp på en strand med gratis solbäddar och lunchade.  När vi åkte transferbussen till Kokkari första dagen så berättade Apolloresledaren om ett helt fantastiskt ställe som hette "Kassonissi". Dit ville vi givetvis köra själva. Så det var nästa destination.  Efter ett antal kilometer på grusvägar fick vi promenera cirka tjugo minuter och sedan möttes vi av den här viewn. HELT MAGISKT!  Vattnet var kristallklart! Och som om vi inte hade fått nog av ständer så fortsatte vi till en "partystrand" som vi blivit tipsade om på hyrfirman. Stranden hette Livadaki Beach och vi tog varsin iskaffe och delade på clubsandwish.  Kvällens restaurang, Meltemi, låg utmed havet och får högsta betyg av oss. Avslutningsvis tog vi varsin drink på en takbar i "centrum" av Kokkari.  Onsdagen och dag fem var första heldagen utan fordon. Dagen inleddes med en morgonpromenad genom hela byn.  Resten av dagen spenderades på bästa beachbaren Café del Mar. Riktigt go mat och service.  Efter många dopp och soltimmar åt vi Mixed grill plate för två personer på en restaurang som hette La Casa. Matkoma var bara förnamnet... Dag sex hyrde vi moppe för att kunna kika in stränderna i närheten av Kokkari.  Vi var tidigt ute och kom först till en helt öde strand som vaktades av ensam hund som helst vilje följa med oss vidare på äventyr.  Ett stopp på Lemonakia Beach hann vi med men vi va inte helt nöjda och åkte vidare till Tsamadou Beach. Riktigt bra strand! Efter att ha passerat nudist-delen hittade vi en beachbar som hette Navagos. Gratis solstolar och god mat!  Kvällsstoppet blev restaurangen Samoa.  Fast vi var både mätta och trötta hann vi med varsin drink på Waves.  Sista dagen låg vi typ i havet och solade haha. Vågorna var galna och eftersom vi hade glömt förboka stolar på Café del Mar fick vi nöja oss med platserna längst fram. De blev ett par blöta ofrivilliga dopp!  Sista kvällen serverades vi färsk pasta och avslutade med Premier League premiär på baren Goal. En fantastisk resa i ett fantastiskt land!